2019-09-11

Lång dag


Vaknade 02.30 igår fast jag ställt mobilen på 03.30. Vi hade nu varit våra 11 dagar i Sverige som gått väldigt snabbt men varit underbara. Vi har fått fylla på vårt kärlekskonto från alla i vår flock så att vi reder oss till jul. Vårt plan hem till Spanien skulle lyfta 06.40 från Skavsta. Och vi tog flygbussen som gick 04.30 från busstationen i Norrköping upp dit. 

Det blev inte mycket sova på planet för mig. Jag hade en liten kille som satt bakom och han hade väldigt svårt att låta bli att sparka på min stol och trycka sina fötter i ryggstödet. Men det finns värre saker här i världen än att inte få slumra till på ett plan en stund, och sova fick jag gör på kvällen när jag skulle det.

Vi åkte direkt hem och slängde in väskorna och sedan direkt ner till Mercadona och handlade frukt och grönt och lite andra förnödenheter som saknades.

Hem igen och packa upp det vi handlat och sedan packa ur resväskorna. Efter det började jag med maten för vi hade bara ätit en liten macka på morgonen. 

Kvällen blev lugn med lite tv-tittande och sedan somnade vi nästan omedelbart båda två.


Tomt på busstationen på morgonen.

 En sol som sakta började stiga upp när vi lämnade Sverige.

 Ett soligt och varmt Spanien som tog emot oss.

Kalkon och sallad fick det bli till middag.

5 kommentarer:

  1. Det är verkligen irriterande när någon sparkar så på stolen men det är inte lätt när det gäller små barn. Är det en tonåring eller en vuxen så brukar jag dock säga till.
    Vilka härliga dagar ni hade i Sverige men det måste också vara skönt att återvända till värmen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Säkert skönt att få komma hem till sitt eget igen. Även om det förståss är med lite saknad också. Men månaderna fram till jul kommer att gå fort. Så snart är ni tillsammans igen. Härligt att få byta ut den svenska hösten mot sol och värme också. Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Jobbig tid att flyga men det väger upp att man är hemma tidigt istället :)
    Kram och välkommen hem

    SvaraRadera
  4. Det är oftast inte lätt att sova på planet. Och speciellt inte när någon sparkar på stolen. Men barn är barn och ibland hjälper det inte fast föräldrarna säger till...
    Välkomna hem igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jobbigt när man har nån som sparkar en i ryggen under resan...
    Jättefin soluppgångsbild! Taskigt bara att dom hade tvättat rutorna så dåligt på planet ;-)

    Välkomna hem igen!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.