2019-07-06

Frukost på annan ort

Igår bar det iväg till Altea på lite jobb. Det ligger mellan Calpe och Benidorm. Jobbet som skulle utföras var i gamla stadsdelen i Altea. Det var inga stora gator i dom kvarteren om jag säger så. Snäppet värre än i Barcelona för ett par dagar sedan. Men med en duktig chaufför vid ratten stod vi sedan på toppen där vi skulle vara.

När jobbet var avklarat tog vi oss ner till den vanliga delen med normala gator igen. Stannade vid hamnen och letade upp ett café som vi kunde äta frukost på.

När vi kom hem igen fixade jag till räkorna som skulle ligga i marinad ett tag innan de skulle på grillen senare. Gubben och brorsan tog ett dopp i poolen. Jag tog en svalkande dusch när jag var klar i köket.

Sedan blev det takterrassen resten av dagen och kvällen. Så skönt att bara slappa, umgås och bara njuta av nuet.

Många fina båtar.

Strandpromenad.

Här ser man Bellaguarda vakttornet. Ett av flera torn som de höll utkik förr ifrån för inkräktare.

Frukosten kom i omvänd ordning. Först kaffet sedan själva frukosten.

Men är man hungrig och fikasugen spelar det inte så stor roll.

Grillade räkor.

Sedan var det bara att ta plats och äta av skaldjuren.

Satt här länge innan vi gick och la oss.

1. Vi har inte suttit ute en enda kväll under Juli månad än.
    Så lite avis på de sköna kvällarna är jag allt :)
    Kram

2. Så gott det såg ut både frukosten och middagen!

Kram och god lördag :D

3. Man kan ju inte jämfpra, jag har inte suttitbute sen 10 januarin i är, Men detb är själv-valt.
    Så mycket gott, Nbjuder på. Oj då kära nån. Här kade jag påbn2 stora ost.skivir,Tyckerb om mitt lov ändå. Har några måsten jag lovat, att hålla kontakten med. Blev så glad att Anne-Marie kommer hem och klipper mig. Frisyren just nu är en Piacava kvast hemskt. Jag som inte kunde gå utanör dörren om inte håret var perfekt,Detv är väl att man ändrar sig, Jag försöker promenera inne för att stärka vmina ben och fötter.
    Tack för samtalet föe en stund sen, det livar upp dom ni nog förstår. Varv rädda om varandra sp ses visenare i år, Tror jag puss och kram, Mamma hRRIET

4. Vilken utsikt till frukosten. Skönt att kunna sitta ute o njuta på kvällen. Kram Eva

5. Här regnar det för fullt och är riktigt kyligt. Har inte slutat hoppas att det ska bli lite sommarvärme här snart.
    Njut av värmen och solen nu, ni som har den hos er. =) Kram Carina

6. Så härligt det ser ut. Sitter här och morrar lite åt 9 grader, blåst och moln. Nåja jag har semester i alla fall. Kraaam Pia

7. Altea är så himla fint! Speciellt dom gamla delarna på kullen. Fast jag föredrar att promenera där och inte ha med bilen... :-)

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.