2020-12-12

Ingen läsning

 

När vi var och fikade i veckan hos Annica och Christer, frågade Annica om jag ville ha en bok. Boken var Röde Orm och jag sa, ja tack. Hon ville inte ha tillbaka den, när jag hade läst den, om jag nu tänkte göra det. Visst det är en känd bok, men kanske inte riktigt min stil av böcker.

Men ett försök gjordes rätt fort och jag märkte med en gång att denna bok kommer ta hur länge som helst att plöja i genom.

Så eftersom jag fått boken gjorde jag som jag ville med den. Så det blev lite bokvikning några kvällar innan boken var färdig vikt.

Boken är uppdelad i två delar, så vi kan säga att första delen blev en gran. Och den andra delen blev ett stilleben rätt och slätt.


Blev ingen läsning.


En bokgran i öppna spiseln.



Man kan ha den så.


Eller så här.

6 kommentarer:

  1. Så kan man också göra med en bok.....tydligen. Kreativt och tålmodigt! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker vikning! :-) Och OM du skulle vilja läsa den ändå så kan du väl bara vika tillbaks den igen ;-)

    Ha en fin dag - finns alla förutsättningar för det :-D

    SvaraRadera
  3. Jag har läst den boken för många år sedan. Men minns inte mycket av den. Så den gjorde inget större intryck.
    Men den blev ju fin som gran i öppna spisen. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Så kreativt och fint! Boken är urtråkig så jag gillar ditt koncept :D

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.