2020-12-14

Rädda Nasse

 

Fick för mig att fixa till en liten skojsig drink på Luciadagen med några marshmallows. I mitt huvudet såg de små grishuvudena väldigt lätta att göra. Men ooooh my god så pilligt och kladdigt det var. Mina marshmallows var tvåfärgade , och när man klippte sönder dem blev de väldigt kladdiga.

Inte lätt att få öronen och tryne att släppa från mina fingrar 😬 när jag skulle få dit dem på deras huvuden. Och inte tala om fröna som jag hade till ögon på dem, de ville bara glida av hela tiden istället.

Nej, jag hade ingen pasta som finns att köpa för att få ihop sina mästerverk 🥴 man försöker sig på. 

Men strunt samma det var bara jag och gubben skulle ha en varsin rolig drink. Huvudsaken var att den blev god, och vi döpte den till "Save the pigs".

Jag hade starkt kaffe, varm choklad, Amaretto och sprutgrädde i drinken. Utan Amaretton blir det en alkoholfri variant.








7 kommentarer:

  1. Alla drinkar med grädde i är bäst ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. De ser i alla fall väldigt fina och goda ut men jag kan tänka mig att det var pilligt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilka söta små grisar :-) Fast jag tvivlar på att ni räddade nasse, tror snarare att det var nassarna som var rädda :-D

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Jösses kors vilken gullig drink. 😀

    SvaraRadera
  5. Men åh så fina små grisarna blev. Bra jobbat! Måste varit jätte pilligt.
    Drinken såg väldigt god ut. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.