2020-12-20

Det var väldigt länge sedan

 

Vi tog oss en lördagspromenad genom marknaden för att fortsätta ner till apoteket nere vid kommunhuset.

Har ju hört från andra att marknaden har varit uppdelad på frukt och grönt ena veckan och krimskramsstånden den andra veckan. Men igår var det stånd på båda sidorna och en blandning på dem.

När det nu fanns grönsaksstånd köpte vi smågurkor och sockerärtor. Jo, ett granatäpple åkte ner i påsen med. Smågurkorna ska saltas och sockerärtorna kör vi i ugnen med lite salt och olja på.

Köpte även lite ost. En ost med röda bär i som var supergod. Sedan en lagrad god ost som fanns färdigskivad redan. Bara att ta en bit när man blir sugen, och det blir man ju när det finns. För ost är bra gott tycker både jag och gubben.

Vi fortsatte ner till apoteket där jag skulle köpa kalciumvitaminer. Köpte i Sverige där D-vitamin och kalcium var i en och samma tablett. Men det har jag inte hittat här. Eller så har jag förklarat för  dåligt vad det är jag vill ha. Så jag har fått kalcium och D-vitamin var för sig när jag köpt.

Men igår förstod vi varandra på detta apotek (har inte handlat vitaminer här tidigare) jag och kassörskan. Så hon kollade i datorn och var ute på lagret och vips så hade hon trollat fram 2 olika märken men med alla vitaminer i en och samma tablett. Så jag slog till och tog båda askarna.

När vi hade betalat sa hon att vi skulle vänta lite. Hon försvann bakom disken en liten stund och kom sedan tillbaka med en massa prover på olika saker.

Tandkräm, vitaminbrus, kräm för män och kräm för kvinnor. Så det blev som en liten julklapp till oss båda. Vi tackade och önskade varandra God Jul.

Inte mycket folk alls på marknaden.



Blev en liten påse med diverse smått och gott.

6 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när man får med sig prover hem :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina ätbara fynd där :-) Vi fick också en present på vårt apotek, en tämligen ful almanacka. Var på väg att slänga den men behöll den för att den hade koll på dom spanska helgdagarna. Dom har jag inte lyckats lära mig fullt ut ännu och lär nog aldrig göra det heller :-D

    Ha en fin fjärde advent!

    SvaraRadera
  3. Konstigt att de ändrar fram och tillbaka med marknaden. God söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Inte illa med lite smakprover. Alla vet vi att gratis är gott ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Ost med röda frukter i lät mumsigt! Ost är det bästa jag vet :)
    Kul med prover också...ja vitaminer behövs nu!!!
    Adventskram från Titti

    SvaraRadera
  6. Mums vad gott med ost. Och vad kul att få en massa gratis prover.
    En bra marknadsdag.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.