2020-12-03

Stjärnorna på plats

 

Vad hände igår då???. Jo vi började morgonen i slowmotion innan vi fyrade på tändhatten. Sedan delade vi upp arbetet, och jag tog min löprunda och gubben planterade våra julstjärnor. 

Så nu är det vackert igen i krukorna och jag hoppas de här blir lika stora och fina som de förra var ett par år som ni kan se här.

Vi tog vårt dagliga dopp och sedan in i duschen innan jag satte igång med maten. Gubben satt på altanen och knäckte valnötter som vi var och handlade för ett tag sedan.

Jag hade tänkt att testa smashad hamburgare som nästan alla skulle grilla i somras. Jag gjorde våra i stekpannan som ska gå lika bra som man läst.

Men om detta var en ahhhhhhhhhha eller woooooow upplevelse direkt, det tyckte inte någon av oss. Hamburgare som hamburgare, platt eller tjock det smakade samma tyckte vi.

Kvällen blev vid tv:n och serien som vi nu har börjat titta på "Gangs of London".


tre stycken planterades ner denna gång.


En fick en egen kruka.



Som vilken hamburgare som helst tyckte vi.

7 kommentarer:

  1. Blev fint med julstjärnorna, dom kommer säkert att trivas :-)

    Hamburgaren såg väldigt god ut oavsett hur den var tillagad :-D

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med julstjärnorna som säkert kommer att trivas.

    Alla maträtter är inte några höjdare men nu har ni i alla fall testat och vet vad ni tycker.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  3. Fint som vanligt i krukorna hos er. Lite avundsjuk på din gubbes gröna fingrar. =)
    Såg första avsnittet av Gangs of London. Men tyckte den var så våldsam. Föll mig inte riktigt i smaken.
    Men det är ju tur att alla har olika smak. Skulle inte vara kul om alla tyckte likadant.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Jag bakar just nu hamburgerbröd för vi ska ha smashburgare till middag. Vi tycker det är jättegott, lite krispigt och med senap på och ost men smaken är olika. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Carin,
    Tusen tack för dina kommentarer hos mig! Vad fint du har planterat. Det blir så juligt på en gång med julstjärnor. Jag kommer ihåg att det fanns stora häckar av dem i El Puerto de Santa Maria där vi bodde. Ja, hamburgare är hamburgare. Gangs of London började jag titta på men slutade för det var lite för blodigt och läskigt och rått för min del.Jag vet inte vad som har hänt med mig men ju äldre jag blir desto läskigare blir sådant.

    Badar ni i havet varje dag?

    Ha en fin kväll och njut i underbara Spanien.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  6. Jag tror nog blommorna blir lika fina som de förra.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så fint ni planterat :)//Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.