2020-12-10

Hittade lä

 

Vi spenderade dagen hemma igår uppe på takterrassen. Vi gjorde en liten insats att rensa bort en massa gamla löv och sopa rent så gott det går när det blåser som sjutton.

Men när jobbet var klart hittade vi en plats i lä där uppe och jäklars så gott det blir då i solen. Graderna stiger en massa och den värmer så gott. 

Det var så skönt och gott så jag satt faktiskt och somnade till en liten stund. Liggande ställning i en solstol med en bok i handen är nada problema för mig att somna till. Men sittande var visst inte heller så svårt upptäckte jag.



Här satt jag bra ett bra tag igår.

7 kommentarer:

  1. Visst är det lätt att somna i solen. Både sittande och liggande :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skulle man kunna få låna lite sol? Hihi. Här har vi inte sett solen på flera veckor nu.
    Njut lite extra av solen åt mig också.
    Ha det bra.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt när man hittar en plats i solen där det är lä! Även vi lyckades med det igår :-)

    Ha en fin Nobeldag!

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter och jag måste erkänna att jag blir lite avis samtidigt som jag unnar er att ha det så gott!

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  5. ☀️ är underbar nu på vintern. Nu hoppas vi att blåsandet lugnar ner sig så vi kan njuta mer igen. Kram

    SvaraRadera
  6. Vill också somna i en solstol på en takterrass!
    Här lever jag i ett kylskåp med en trasig lampa! Hur kul är det!
    Fast jag ska inte klaga, jag har det MYSIGT inomhus!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Ååh det lt ju helt fantastiskt, Kram Christina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.