2020-12-29

Lite av varje

 

Igår var det en tur till tandläkaren, jag hade turen att få en tid med en gång. Och efter den drömstarten fortsatte vi till keramikaffären.

Gubben köpte några grejer innan jul där, bl.a. en termometer. Den var ett måndagsexemplar upptäckte vi när vi kom hem. Så ett byte skulle göras av den. Men det verkar som det bara finns måndagsexemplar av den sorten. För den här visar inte rätt temperatur heller. Men vill man ha en bra start på dagen oavsett väder, så ska man kolla på den.

Vårt barnbarn Amelia har undrat om vi inte fått det hon skickat till farmor och farfar när vi pratats vid på Whatsapp. Varje gång har vi fått sagt nej. Men dagen före julafton låg det ett fint kuvert med blått sidenband om i vår brevlåda. Och i det låg det teckningar och egengjorda saker från henne och lillebror.

Så har jag glömt att visa att jag bakade hårt tunnbröd innan jul med. Jag bakade det i stekpannan och jag hittade receptet här. Och som vanligt höll jag mig inte riktig till punkt och pricka efter receptet. Utan la till och drog ifrån lite, så min deg blev lite mer än till 16 bröd. Så gubben frågade om jag skulle stå på marknaden och sälja också.


Glad att vi hittade denna tandläkare här, för hon är toppen.


En butik som det kan bli väldigt dyrt i om man inte håller hårt i plånboken. För det finns så mycket fint.


Äntligen låg det där i brevlådan.


Teckningar och fina saker.



Goda blev de i alla fall.

10 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar affär. Den skulle jag älska att få gå i.
    Vilket fint litet paket ni fick från barnbarnen. <3
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. "Drömstart" och "tandläkare" i samma mening är inte riktigt rätt tycker jag, men skönt att du fick en snabb tid ändå. Det är ju alltid skönt när man får går därifrån också :-D

    Bröden såg jättegoda ut! Igår hade dom fått in mjälloms på Scandigo också så då slog vi till på ännu ett paket. Lugnast att överlåta bakningen till experterna för vår del :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt när tandläkaren är gjort :)
    Och visst finns det mycket fin kermaik i detta land
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tandläkaren. Jippie! 🥴😷

    SvaraRadera
  5. De där tunnbröden ser superläckra ut. Vilken marknad står du på ? ;)

    SvaraRadera
  6. En bra tandläkare är guld värd.
    Så delikata tunnbröden såg ut!

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  7. Vilket fint paket med fint innehåll som äntligen kom i er brevlåda. Visst blir man glad när man får egengjorda saker av barnbarnen. Och skönt att du fick en så snabb tid hos tandläkaren. Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt att ha hittat en bra tandläkare när olyckan varit framme :(
    Så fina presenter/julklappar från barnbarnen, sånt man blir glad av =)
    Ja, men ni kanske skulle stå på någon marknad, med allt gott och fint som du "syltar" och bakar! =)
    Ser ut som att ni ändå fick en mysig julafton, trots allt... att sitta vid havet och äta julbord, är inte helt fel även om jag fattar att ni hellre suttit med era barn och barnbarn i ett regnigt Sverige... ;) :)
    Kram och en fortsatt fin eftermiddag/kväll till dig! :)
    /Maria

    SvaraRadera
  9. Hårt tunnbröd som är så gott. Skönt att hitta en bra tandläkare även om jag är så less på att vistas där nu. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  10. Åhh vad jag gillar att läsa om ert liv i Spanien. Du har rätt det blev ett bisarrt år, nästan ett helt år hittills. Vi bor på landet och vi säger till oss varje dag att vi är lyckligt lottade. Vi har trädgård och vi har skogen alldeles intill.Men vi saknar att ha fått fira jul med våra barn/barnbarn och med sonen som är kvar i London. Men det finns teknik som fixar möten med alla på en gång. man får lära sig.
    Vilken underbar butik du har i närheten. farligt frestande. Vår ICAbutik har fått #ställa upp" med julklappar i år. Och med garn, stickor och virknål kommer man långt.
    Så roligt att ni äntligen fick brev från ert barnbarn. Det är de viktigaste paketen. Vår julklapp till sonen i UK närmar sig. Postade den 10/12 och vid spårning ser jag nu , 20 dagar senare, att det finns på en postbil i landet. Ja det är ett märkligt år.
    Ha det gott, njut av ert liv där söderut önskar Eva

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.