2020-12-21

Innedag

 

Är man bortskämd med att se solen nästan varje dag, så känns det inte så hårt att ta en innedag ibland. Det var vad vi gjorde igår och det kändes bra.

Efter frukost och datorhäng tog vi tag i de nya handduksupphängarna på toaletten. Vi körde lite timework och det kom upp till slut. Låter kanske lite märkligt för er att tre stycken skruv skulle behöva två man (kvinna) för detta.

Men när den ena har dasslock till händer så är det inte lätt att skruva dit en yttepytteskruv med en yttepytteinsexnyckel. Det är då den kvinnliga (jag) hjälpen kommer in.

Sedan tog vi även tag i listerna på garderobsdörrarna. "Bättre sent än aldrig" ja, det är vår melodi ibland.

Efter det blev det lite lugnt på projektfronten och jag fick för mig att baka saffranskakor. Hittade ett recept som såg bra ut. Men som vanligt när jag håller på i köket så svävar tankarna iväg och väldigt fritt ibland, kan man säga. Så helt plötsligt var det inte receptet på nätet som jag följde utan mitt egna lilla hittepårecept som ploppat upp i huvudet.

När bakverken var klara var nästan maten färdig med. Köket såg nu ut som att Svenska kocken i Mupparna var där och fixat till något.

Men efter maten och lite vila på altanen tog jag tag i köket så det såg ut som ett kök igen. Jag tog ett varv med snabeldraken medans gubben gjorde sin saltgurka i det skinande köket.

Kvällen intog vi i tv-soffan och fortsatte att se på vår serie.


På undersidan av den runda fästet skulle skruven skruvas upp.


Fjädrarna som syns i bild är från drömfångaren. Det kan ju ta lång tid ibland på toa 😁.


Här tänkte jag gaffelkakor.


Som var ett helt onödigt tänk. Eftersom de flöt ut.


Resultatet blev ätbart men långt ifrån bilden i huvudet som jag haft.


Färgad pasta med en biffgryta på topp.


Listerna upptill och nertill (som inte syns på bilden) på plats.


Och gubbens gurka färdig med.


6 kommentarer:

  1. Vad effektiva och duktiga ni var! En innedag är inte dumt ibland, speciellt när det blir så mycket gjort. Ja, soffhörnet är det inget fel på heller i och för sig... ;-)
    Snygga handdukshängare!

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Vilken effektivitet hemma hos er och gott åt ni som vanligt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ingen vilodag där inte! Trevlig vecka! Kram

    SvaraRadera
  4. En produktiv innedag helt enkelt :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh vilka snygga handdukshållare , kakorna blev säkert jättegoda , maten likaså, egeninlagd gurka är ju bara såååå gott. Ha en fin kväll //Christina

    SvaraRadera
  6. Ibland är det skönt med en hemmadag. Och mycket fick ni gjort. Jättefina handdukshängare.
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.