2021-01-16

Härliga fredag

 

Det var en underbar fredag med väder som levererade det bästa till en.

Jag tog mig en promenad bort till min tandläkare som jag hade en tid till på förmiddagen. Gubben väntade på ett paket som skulle komma med en budbil, och för min del gjorde det inget med en liten promenad.

När jag var klar hos tandläkaren gick jag vidare till Mercadona och handlade frukt, grönt och lite annat smått och gott. Sms:ade till gubben att jag var i affären så han kunde komma och hämta mig. Hans paket var nämligen levererat.

När vi kom hem åkte varorna på sin plats och vi gick upp på takterrassen och satte oss i lä och bara njöt av solen och värmen. Öppnade en cava och mumsade på jordgubbar, ost och lite charkisar.

Tände grillen innan solen försvann bakom husen och satt där och tittade på elden i grillen. När det var dags att grilla gjorde jag en sallad som vi skulle ha till köttet.

Sedan satt vi på altanen tills mörkret lagt sig och det blev soffhäng resten av kvällen. 


Bubbel i glasen och lite plock till.



Grillen igång i väntan på att det ska bli glöd och grilltime.

Det blev lamm igen.


Pimientos de padron.


Mätt och belåten var man sedan.



7 kommentarer:

  1. Skönt när man kan sitta ute igen utan att frysa :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en härlig dag igår! Det ser inte ut att bli så tokigt idag heller :-)

    SvaraRadera
  3. Det var härligt igår. Äntligen! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra fredag det blev och gott åt ni som vanligt. Nu gillar jag inte lamm men tycker man om det så vet jag att det brukar vara uppskattat. Här blev det stekt asiatiskt räkris som också var väldigt gott.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Vilket skönt liv ni har i solens Spanien.
    Som att ha semester varje dag. =)
    Maten ser så god ut att jag genast vill hugga in på den.
    Det går ju tyvärr inte.
    Ha en riktigt fin lördag.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Men så härligt och gott det se rut

    SvaraRadera
  7. Härligt och gott att sitta där och njuta. Och nu kan vi äntligen börja njuta igen av solen. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.