2021-01-13

Röra på benen och lufta sig

 

Efter en lång mjukstart med uppvärmning vid datorn, satt en bröddeg och hängning av en maskin tvätt kom vi utanför dörren och tog oss en liten promenad.

Gubben testade sina nya knäskydd som han skickat efter. De kändes helt okej tyckte han när vi var ute på vår lilla runda. Hans gamla har gjort sitt nämligen. Och det kan aldrig vara fel att testa något nytt, och det är bara + poäng om det känns bra.

På vår lilla tur blev det några inköp på vägen. För det snurrade till uppe i skallen på mig. -Nej, jag blev inte snurr och ramlade, utan hjärnan gjorde en snurr och ett litet projekt kläcktes. 

I mitt nästa liv (om man nu får ett sådant) då måste jag helt enkelt bli projektledare. Känns inte som det skulle finnas något annat alternativ just nu.

När vi nästan var hemma igen gick vi in på Jumerca och köpte 2 flaskor vodka. Kände mig som en äkta ryss när jag gick ut med påsen från affären. För ryssarna är ju proffs på att dricka vodka. 

Men vi skulle inte dricka det rent utan ha dem till limoncellon som ska tillverkas. Dags att göra av med ytterligare några citroner från citronberget.

Bakade ut degen som stått och jäst när vi var ute på vår promenad och sedan började jag med maten. För nu var vi hungriga och jag hade sett ett recept i tidningen Buffé på nätet.

Jag hade väl inte läst så jättenoga och såg när jag började att jag inte hade allt hemma. Men heter man Carin och har haft smeknamnet Cajsa, så tager man vad man haver, som sagt.

På kvällen blev det premiären av Mandelmans på tv-apparaten.


Det var sol på vår promenad men en kall vind.


Första inköpet blev fjädrar. Kanske inte de som jag såg i mitt huvud, men dock ändå fjädrar.


Inköp nr. 2 blev vodka.


Klart man måste göra ett provsmak när brödet blev klart. Det var pekannötter och russin i det.



Här hittade jag receptet. Men jag följde inte det till punkt och pricka eftersom jag inte hade allt hemma.

6 kommentarer:

  1. Vackra fjädrar. Inte påsk än så jag väntar med spänning att få se vad du ska ha dom till.
    Limoncello gillar jag inte. Blev besviken när jag upptäckte det. För det ser ju så gott ut.
    Däremot skulle jag garanterat gilla din middag. Ser som vanligt ut att vara jättegott.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Limoncello är gott men tyvärr har vi en tendens att glömma av den i kylen
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så gott med hembakat bröd och även middagen lät väldigt god. Limoncello är gott men av någon anledning smakar den bäst i Italien.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  4. En lyckad shoppingrunda alltså :-) Som vanligt såg maten väldigt smarrig ut.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Såklart du kommer vara projektledare i ditt nästa liv!
    Undrar vad du ska hitta på med fjädrarna... ny lampa/lampskärm kanske? Vi kommer säkert få se :)
    Du är så himla bra på det där "man tager vad man haver". Och "gubben" din, är verkligen en blomräddare! Han ser nog det ingen annan ser när det gäller växter :)
    Jag har också mycket hellre tur i kärlek än spel ;) Vi är lyckligt lottade där, både du och jag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Spännande med ditt nya projekt!
    Och limoncello är ju så gott!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.