2021-01-18

Ute blev inne och inne blev ute

 

Vi var hemma igår och vädret var toppen. Satt uppe på takterrassen och njöt av solen. Vi skulle göra limoncello och flytta runt lite möbler senare på dagen.

När vi gick ner på eftermiddagen och skulle sätta igång, tog vi tag i möbelflyttningen först.

-Jo det var jag som fått en idé i huvudet och var tvungen att se den på riktigt. Vi var inte riktigt ense i detta (först). 

Så vi flyttade in alla möbler från altanen för att få plats med det som skulle ut dit. Det var vårt matbord och stolar som skulle flyttas ut.

Nu blev det inte så bra som jag hade tänkt mig med min idé. Så bord och stolar snurrades och flyttades runt ett bra tag på den lilla ytan.

Men till slut när timmarna flugit iväg och magen börjat kurra något förskräckligt, fick gubben till det. Och tamejtusan så bra det blev på vår lilla altan.

-Ja, någon limoncello blev det inte gjort och inne ser det ut som ett bombnedslag just nu. Men det kommer bli bra när allt kommer till sin rätta plats i huset.

Altangruppen ska upp på takterrassen och bytas ut mot den gamla rottinggruppen som håller på att ramla ihop. Och inne i huset kommer nytt på plats så småningom.


Tittade ut över citronodlingen 😉😁 där jag satt på takterrassen.


Alla altanmöbler har flyttats in i huset.


Tomt där matbordet och stolar stod.



För nu står de på altanen.

6 kommentarer:

  1. Så kul! Det är roligt att testa sina idéer. Och alla behöver vi förändringar ibland.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Blir nog bra det där ��
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev! Speciellt inne... ;-)

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Får man idéer ska man självklart testa dem. Ibland blir det perfekt direkt och ibland behöver man tänka ett varv till :D

    Ha en bra start på den nya vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ibland räcker det att flytta runt lite på sina möbler o prydnader så känns det som att man köpt lite nytt Kram

    SvaraRadera
  6. Det piggar alltid upp med lite förändring.
    Sen gör det inget att det blir rörigt under tiden.
    Ser ut som ett bombnedslag hos mig just nu.
    Jag håller på med min ommöblering jag också.

    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.