2021-01-05

Kallt och hjärnsläpp

 

Igår morse hade jag en ny tid hos tandläkaren för min tand. Den gick inte bara att laga utan den får ersättas med en krona.

Så vi var uppe tidigt för jag ville ha lite frukost i magen innan tandläkarbesöket. För när man fått bedövning kan man inte äta på flera timmar. Och utan mat i magen från start på morgonen till sena eftermiddagen, då är jag inte så värst rolig att ha att göra med.

När vi kom till tandläkaren var det kallt som sjutton där inne med, och hon sa att strömmen hade gått under helgen där. Vi hade bara +4 på vår termometer när vi åkte iväg. Så det var säkert bara +15 eller något hos henne.

När tandläkarbesöket var klart för denna gång åkte vi direkt hem och gick sedan ut och gick en runda. Då hade solen kommit upp lite mer på himlen och plusgraderna hade ökat en hel del.

Efter vår promenad åkte vi iväg en sväng med pärlan. Vi skulle till trädgårdsmästaren och köpa jord och till Chinobutiken för att köpa lack och kolla om de hade en sådan där plastgrej man lägger över tallriken i micron.

Vi åkte först till trädgårdsmästaren. Där köpte jag en kryddväxt (rosmarin) som jag ska krydda med nästa gång vi äter lamm tänkte jag. Gubben köpte sin jord och inte ett dugg mer, konstigt nog.

Sedan bar det iväg till Chinobutiken och när vi kom in där blev det bollstopp i huvudet. Vad var det vi skulle ha mer än lacket. Vi gick runt där i gångarna och försökte klämma fram det, men det var tvärstopp, så vi betala och åkte hem.

På kvällen när vi skulle spela kort tog jag en glögg och skulle värma glaset i micron lite snabbt. Då ramlade polletten ner, visst sjutton det var ett lock till micron. Så det får bli en sväng igen till Chinobutiken någon annan dag.


Gubben bara tittade på växterna, som är väldigt ovanligt.


Men jag slog till på en kryddväxt.


6 kommentarer:

  1. Jobbigt med tanden, men bra ändå att det finns hjälp att få.

    Haha! Visst är det jobbigt när det händer. Man vet att man skulle ha nåt mer, men VAD? Jag har börjat förespråka handlingslapp även om vi bara ska ha ett par, tre grejer :-D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det är ett trassel med söndriga tänder men tur att det finns hjälp att få.
    Då får det bli ett återbesök vid lämpligt tillfälle i butiken. Alltid glömmer man något...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så där går det ofta när jag inte har skrivit en lapp inför handlingen. 😂

    SvaraRadera
  4. Jag brukar skriva upp men brukar glömma lappen hemma med jämna mellanrum
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja du ibland så är man lite snurrig. Inte konstigt med tanke på kylan och tandläkaren. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Skönt att höra att det är fler än jag som drabbas av totalt hjärnsläpp ibland haha.
    Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.