2021-05-20

Det var som han trodde

 

Igår var det dags för ett återbesök hos läkaren för gubben. Hon skulle berätta vad röntgenplåtarna  visade för något på hans knän.

Bilderna var väl inte några 10-poängare precis, men det visste vi båda 2 att de inte skulle vara. Utan de visade 2 stycken knän där brosket är helt utslitet. Så det blev några ny mediciner att plocka ut på apoteket. 

När vi kom hem tog jag mig en promenad bort till Moda City för att kolla efter ett par jeans shorts. Jag brukar för det mesta klippa av benen på ett par egna gamla jeans. Men nu hade jag inte några gamla, eller jo det hade jag. Men inte som jag ville kapa benen på.

Har kollat efter ett par rätt länge men bara hittat sådana som är super korta så man ser nästan hela skinkorna eller annars så är det supertrasiga med en massa revor både fram och bak på dem. Men igår hade jag tur och hittade ett par helt vanliga och så var det även lite stretch i tyget, som gillas.

På kvällen blev det en ny serie på Netflix  (Quien mató a Sara) "Vem dödade Sara". Den var väldigt bra, så det blev ett par avsnitt innan sängen.


Ingen trängsel hos farbror (tant) Doktorn.


En söt liten påse med nya mediciner i för knäna.


12€ för ett par hela jeans shorts. De trasiga som fanns var ännu dyrare.



7 kommentarer:

  1. Tråkigt med gubbens knä men hoppas att medicinen hjälper.
    Perfekt att du hittade ett par bra short. Jag vill ha hela byxor jag med och för korta ska de inte vara heller.

    Kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas att den gör.
      Ja man vill ju inte betala för något som redan är trasigt 😁
      Ha en fin dag du med
      Kram

      Radera
  2. Snyggt med jeansshorts. Det vill jag införskaffa mig!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något man både kan ha till snyggt och till vardags tycker jag.
      Kram

      Radera
  3. Hoppas knäna blir bra eller åtminstone bättre med medicinen
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att medicinen kommer att hjälpa!
    Jag har varit i samma dilemma som du och fick samma lösning fast på en annan kinaaffär. VARFÖR ska alla shorts antingen vara superkorta eller trasiga? Jag har letat överallt på till exempel Zenia B, men det är som förgjort... Trasiga shorts hade jag redan, det hade jag fixat till alldeles själv genom utnötningsprincipen. Hittade till slut ett par på kinan på Valencianas. Phu!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi hoppas.
      Ha en fin fredag du/ni med

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.