2021-05-11

Drinktips

 

Vaknade till en mulen morgon med lite regn. Så starta dagen med en löprunda kändes inte något vidare. Så det blev långfrukost istället och vi såg ifatt på Robinson som varit på söndagskvällen.

Men som alltid (för det mesta) så kom solen fram till slut. Så jag tog på mig mina träningsskor och tog en runda. Sedan bestod resten utav av dagen av en massa småpyssel hemma.

Tänkte jag skulle dela med mig ett litet drinktips till er. Det är snart helg och håller värmen i sig hemma i Sverige kanske det kan vara gott att sitta och sippa på denna lilla goda drink.



En läskande god hallondrink som går snabbt att göra bara man har fixat sockerlagen lite innan.



Sockerlagen gör du på 1dl. socker, 1dl. vatten och sedan 1 dl. hallon (jag hade frusna hallon). Låt socker och vatten koka så att sockret löser sig. Lägg i hallonen och mosa dem lite. Låt dem sedan ligga i tills lagen svalnat. När lagen svalat silar du av hallonen.


Sedan är det bara att fixa till drinken. Jag har inget drinkmått (cl.) utan kör med ett matskedsmått. Så till denna drink har jag tre matskedar. Så tre matskedar vodka, 3 matskedar sockerlag med smak av hallon, is och sedan fylls glaset upp med citron fanta. Garnerade med citronskiva, frusna hallon och lite mynta.

 

11 kommentarer:

  1. Så somrigt läskande och god den ser ut! Vi borde bli bättre på drinkar helt enkelt :D

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Den är verkligen läskande och god.
    En fin tisdag till dig med.

    SvaraRadera
  3. Ser jättegod ut.
    Jag är ju tyvärr diabetiker. Så alkohol och sockerlag är förbjudet för mig.
    Annars hade jag gärna kopierat ditt drink recept.
    Här blir det enbart alkoholfria alternativ....tyvärr.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går nog att få till goda alkoholfria drinkar med.

      Radera
  4. Ser verkligen läskande ut :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sitter här på jobb och dreglar över den vackra drinken. Den ser förföriskt god ut!!
    Tur det snart är lite helg och ledighet på gång. Kanske jag får till en eller två.
    Kram kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur det är kortvecka för er som jobbar 😉 så du kan testa snart.

      Radera
  6. Oj så gott! Ja lite drinkar är ju aldrig fel. Om man bara tar en eller två. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. En att sippa på innan grillningen är klar är inte fel alls.

      Radera
  7. Den där drinken ska testas kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.