2021-05-27

Hur många år sedan ?????

 

Startade morgonen med min löprunda och det var redan +18 fast inte solen hunnit kommit upp ännu. Men det blåste lite så det fläktade rätt skönt, så det var behagligt. 

Hemma igen blev det frukost några koppar kaffe till datorhänget innan jag hoppade in i duschen. Helt plötsligt hade klockan rusat iväg så pass att vi fick gå ut och ställa oss på trottoaren. För vi hade en avtalat tid med Mats och Ulrika som skulle komma och hämta oss. Sedan åkte vi vidare och hämtade Thomas och Inger innan vi åkte dit vi skulle.

Ja, vart skulle vi nu då?? Jo till Greenlands Sport & Golf Club. Både jag och gubben försökte komma på hur länge sedan det var vi spelade minigolf, men det gick inte. Men bra länge sedan var det i alla fall.

Dessa banor var mer som riktiga golfbanor fast i miniatyr (fattar ni 🤔). Inte som vanliga minigolfbanor i trä med en massa brädlappar, hål och tunnlar som hindrar bollen att ta sig förbi.

Utan här kunde man drömma att man stod på den stora golfbanan och skulle göra sitt utslag. Resa huvudet mot skyn och sakta sänka det när man ser att sin boll hamnar på green. Sedan är det bara att putta den i hålet.

Så såg drömmen ut, i verkligheten var det något helt annat. Min boll verkade ha något magnetiskt i sig. För tillslut tappade jag räkningen när den gjorde ett varv på hålets kant. Så att det blev ytterligare ett slag för att få ner den förbaskade bollen.

Men det här var inte British Open, så inga prispengar var på spel 😥. Utan i verkligheten var det bara en kul eftermiddag i strålande sol.


Fint ställe.



Här ville man inte att bollen skulle hamna.

Fanns ingen man kunde tjuvkika på före oss.


Vad tror ni bollen gjorde på nästa slag??? Såklart den tog ett varv runt hålet då 😡.


Såklart förde protokoll, och hade det funnits en pall med en 4 på. Så hade jag stått på den 😃.


12 kommentarer:

  1. Vilken trevlig och fin bana. Alla vet ju att det är viktigare att delta än att vinna ;-) Eller...

    Ha en bra torsdag!

    SvaraRadera
  2. Den golfbanan är trevlig att besöka :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det ser trevligt ut.
    Alla kan inte vinna på en gång, man måste turas om😊.
    Trevlig torsdagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du menar att det är min tur nästa gång 😉😀.
      Detsamma till dig.

      Radera
  4. Minigolf är roligt och det är alltid trevligare med en fin bana.Tur inte det handlade om prispengar utan rent nöje.
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen tur 😉🙄😁.
      Kram

      Radera
  5. Svar
    1. Ja det var lite annorlunda en vanlig minigolf.
      Kram

      Radera
  6. Verkligen ett fint och trevligt ställe det där med roliga banor. Ett enda fel bara - hålen är på tok för små!
    Du intog samma placering som jag gjorde - etta från slutet :-D

    Ha en bra dag - trots regnet.

    SvaraRadera
  7. Njaaaa, nu var vi sex personer som spelade, så det gjorde jag inte 😉😀.
    Det kommer sol senare idag.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.