2021-05-29

 

Det var ett fint stilla regn på morgonen igår när jag vaknade. Men det slutade rätt snart så jag tog min löprunda innan frukosten. Kruxet är när det har regnat här, att vissa trottoarer blir så himla hala. Så man fick ta det lugnt och försiktigt.

Efter dusch och frukost gjorde vi oss klara för att åka och handla. Vi åkte först till Consum för att handla ett Rosévin som inte Mercadona har. Sedan vidare till Mercadona för att handla hem basvarorna. 

Men så hade jag sett att Mercadonas egna märke Deliplus hade kommit ut med några nya sommarprylar för håret och kroppen. Så jag slog till och köpte 2 av dem. Vi köpte färsk regnbågsforell med som vi skulle grilla till middagen.

När vi kom hem igen och allt blivit inplockat och fisken och räkorna lagts i marinad, började sakta men säkert solen leta sig fram bakom molnen. Så jag fixade till en fredagsdrink som vi satte oss med på takterrassen och bara njöt.

Vi åt även middagen där uppe och tog och spelade ett parti kort med innan vi gick ner och tog kvällskaffet till tv:n och såg klart på serien "Hache" på Netflix.


Min lilla morgonrunda i ren och klar luft efter regnet.


Ett gott rosévin som vi blivit bjudna på hos Chatarina.


Kroppskräm och Eau de toilette.


Typ en Pina Colada fast lite hittepå som vanligt när jag gör något. Men den var drickbar.


Några av våra aprikoser är redan mogna.



Så några av aprikoserna hamnade i salladen till maten.

9 kommentarer:

  1. Så fräsch och tilltalande sallad och så mysigt med egna aprikoser. Sommarkänsla tycker jag!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  2. Kul att det blir så många aprikoser
    Kram och trevlig lördag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fortsatt trevlig lördag till er med 😉
      Kram

      Radera
  3. Den serien har jag inte sett. Då ska jag kolla på den. Alltid bra med tips på serier.
    Särskilt på sommaren då alla vanliga kanaler bara kör repriser.
    Vilken fin fredagsmiddag ni åt. Du är rena proffskocken Carin.
    Ha en fin lördag nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den var bra och lagom lång.
      Tack snälla du, men något proffs är jag inte. Men jag gillar mat 😋😀.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  4. Vad läckert med egna aprikoser. Lite avis är jag men mest avis på era egna citroner.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla kul att det gav skörd första året på vårt träd. Glad åt allt som ger skörd på våra träd.
      Kram

      Radera
  5. Visst blir dom röda trottoarerna snorhala - typ livsfarliga när det regnar.
    Vilken finfin skörd av aprikoser!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.