2021-05-25

Vilseledande marknadsföring

 

Ja, lite så kändes det när jag öppnade paketet och fick se strutarna i paketet.

Jag hade köpt ett paket med glasstrutar på Mercadona som jag fick för mig att använda igår. Solen hade ju hittat tillbaka. Så en glasstrut i solskenet är inte fel alls, tyckte jag.

Så jag mixade ihop en glass av frusna bananer (vem blev förvånad 🙄) och frusna hallon. En klick naturell yoghurt för att få glassen lite krämig.

Fram med glasstrutspaketet för att fixa till glassen. Men det var nu som jag höll på att tappa hakan rakt ner i glassmeten 😲. Vad var det för pyttehål i struten som glassen skulle ned i.

Det var bara att ta fram en tesked och börja putta ner glassen i struten med den. Det var ett evighetsjobb att få till två glasstrutar kändes det som. Och glassen dessutom började att så smått smälta också.

Visst blev glasstruten god 😋 och vi blev båda väldigt kladdiga när vi åt den. Men lite pytt var jag ändå på denna vilseledande bilden på paketet som glasstrutarna låg i.


Med mina ögon ser struten ut som en normalstrut.


Men hoppsan!!!! hur ska man få i någon glass här????


Verkligen ingen storstruts variant.


Det är en strut som man hade önskat funnits när våra barn var små och ville ha mjukglass.


Men skam den som ger sig. Efter mycket pill var det glass i dem.


Smältande hallonglass med extra tillbehör på.


12 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen små hål att få ner glassen i. Men du lyckades ju i alla fall.
    Och glassen ser supergod ut.
    Bra jobbat. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ville jag ha en strutglass och därför kämpade jag på 😰.
      Kram

      Radera
  2. Trots pilljobbet verkar det vara en bra storlek på struten :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du får spritsa nästa gång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va smart 😀, det ska jag tänka på till nästa gång.
      Kram

      Radera
  4. Haha! Snopet, men du lyckades ju ändå :-)
    Jag brukar köpa såna där små glasstrutar på Mercadona, men då är det nån annan som haft besväret att fylla dom så dom är klara att tugga i sig. Dom är perfekta att ta när man är lite småsugen på nåt sött :-)

    Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom har vi också haft, och de är goda.

      Radera
  5. Så snopet även om du lyckades till slut. En strut måste vara vidare än så om man ska hinna fylla den innan glassen har smält.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, så tänkte jag med.
      Kram

      Radera
  6. Gudars vad sugen jag blir på din glass! Smala glassrån, men god glass när den var klar va,??
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja glassen fanns det inget att klaga på. Det var bara rånen som inte höll måttet.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.