2021-05-18

Min måndag

 

Dagarna och veckorna rullar på i ett fasligt tempo fast man inte har någonting att passa. Det känns nästan som om tiden går snabbare ju äldre man blir 🤔😏. Undra hur det här kommer bli om ett par år. Då kanske jag bara har fredag hela veckan lång 😮.

Men min nya vecka började jag med att ta min vanliga löprunda, eller en löprunda förresten. För jag springer nästan jämt olika rundor för att variera mig.

Sedan blev det frukost och söndagens Ö-råd på Robinson som vi alltid startar upp måndagen med. Tråkigt när det nu snart tar slut, vad ska man då titta på, på måndagsmorgnarna 😔.

Efter tv:n blev det en dusch och sedan gick jag bort till La Zenia för att köpa några små sommarpresenter till barnbarnen. Det är ju snart sommarlov och då brukar vi ge en liten sommarpresent till dem. De största får en peng swishad för de uppskattar de bättre.

När jag var tillbaka hemma igen hade det redan hunnit blivit eftermiddag. Ja som sagt, sedan sa det swish och det blev kväll och tv:n igen 🤨.



Lite svårt att hålla avstånd och stå på den blåa pricken i golvet, har fortfarande en del. Eller så står hela stora familjen på den (fast det får man). Varför har en del så svårt att förstå 🙁.

10 kommentarer:

  1. Det kan man undra. Man har levt med detta i 14 månader nu. Det borde ha fastnat. Kram 😷

    SvaraRadera
  2. Att dagarna går så fort är lite svårt att förstå med tanke på att man gör ju "ingenting" (dvs inte jobbar)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingenting kan visst vara ansträngande det med, verkar det som 🤔😉.
      Kram

      Radera
  3. Dagarna går alltid fort tycker jag oavsett vad man hittar på.
    Så märkligt att inte alla har förstått...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja visst går tiden fortare ju äldre man blir, det måste helt klart vara så...

    Nä, man har slutat förvånas över hur en del inte kan hålla avstånd när det är tydligt uppmärkt var man ska stå... eller att man bara får vara EN person (eller ett sällskap) i vissa situationer, som i "snurrkaruseller" till mataffärer t ex...

    kram och ha en fin dag! Själv ska jag gå ut i trädgården idag också, ska visst bli sämre väder till helgen...

    /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja som sagt, det finns folk till allt.
      Ha en fin dag i trädgården.

      Radera
  5. Jag tittar också på Robinson på måndagarna, fast själv. Anders är inget fan av det programmet och det enda jag tvingar honom att se är Schlagern. Eller tvingade är nog rättare - jag har inte kollat alls i år och då tittar inte Anders heller såklart :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte heller kollat på schlagern i år, och det är något som jag får se själv.
      Ha en bra dag du/ni med.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.