2021-05-28

Jag hann

 

Igår var en städ, tvätt och pysseldag. Väderappen hade utlovat regn men det hade skjutits fram en bra bit in på dagen. Men nu hade jag redan bestämt att jag skulle tvätta, städa och pyssla lite om det fanns tid över till det 🤔. Märklig tanke egentligen, vad kan hindra mig. Jag har inget att passa, mer än lusten till att göra det då, 🙄 såklart.

Så jag körde igång med städningen och körde två maskiner tvätt. Tog en rast mitt på dagen under citrusträden med gubben som höll på med blommorna. Sedan körde vi igång igen båda två. Jag med mitt och gubben med sitt.

Rensade ut kylskåpet så det blev en salladstallrik till middag. Så det bara är att inhandla lite nytt att fylla upp kylskåpet med igen.

Sedan kom regnet och då tog jag fram mitt tavelprojekt. 4 dagar kvar att hinna klart innan maj månad tar slut som jag hade satt som slutdatum.

Så tavlan är nu täckt och klar, men kanske ändå inte 😮. Kanske, eller jag får se om det kommer klistras, spikas eller nitas på några extra detaljer på den innan den kommer på plats på takterrassen. Eller så hängs den upp som den är nu.



Kylskåpsrensningssallad.


Så här färgglad och fin såg tavlan ut 2018 i maj när vi köpte den.


Nu ser den ut såhär efter allt klistrande.

8 kommentarer:

  1. Du har lagt ner mycket "pill" på den tavlan :)
    Jättefin
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag, tack. Mycket klister på fingrarna från limpistolen har det blivit.
      Kram

      Radera
  2. Det där var verkligen ingen dålig sallad!
    Så fin tavlan blir men jag kan tänka mig att det tagit sin lilla tid. Din kreativitet är det verkligen inget fel på :D

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
  3. Den där salladen såg riktigt god ut.
    Det är roligt att ha lite projekt att pyssla med.
    Och särskilt när man har en sån kreativitet som du.
    Kram Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid skoj att ha något att pyssla med tycker jag.
      Kram

      Radera
  4. Så fin den blev, tavlan! Du är bra pysslig du :-)

    Ha en härlig dag i solen!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.