2021-05-15

Märkligt, eller kanske högre makter??????

 

Vi gick en sväng till havet igår och satt och filosoferade och pratade om allt mellan himmel och jord. Och en som kom på tal var en vän som är chaufför och kör på utlandet. 

Helt plötsligt ringer gubbens mobil, och gissa vem det var som ringde. Jo vår vän, som var en sväng nere i Spanien nu. Och skulle köra hemåt igen idag mot Sverige. 

Han skulle ha stannat till och hälsat på oss i mars när han var i Spanien. Men då fick vi inte ha några andra personer i vårt hushåll under pandemin.

Men nu försöker vi på nytt med en grillmiddag innan han lämnar Spanien och åker mot Sverige. 

Han hade en liten undran också om gubben kunde få tag i 2 dosor snus till han. För det hade blivit en liten felberäkning på snuset han hade haft med sig på resan.

Tur att vi har några vänner som snusar, så vi kunde ringa några. Gubben fick napp med en gång och det var Fredrik som kunde avvara 2 dosor till han.

Så innan vi gick och hämtade snuset gick vi hem och jag tog och plockade ner lite böcker till Carolin som vi bestämt tidigare hon och jag. Hon är en bokmal och jag hade böcker som jag läst som hon kunde få. Hon hade också böcker som jag kunde få läsa. Men jag är en periodare och lite slowmotionläsare. Så jag tog inga denna gång.


Här under parasollet gick konversationen varm.


Så vi svalkade oss med varsin öl och lite tilltugg.


Sedan promenerade vi hemåt igen.


Riktigt varmt och skönt i solen igår.


Fredrik blev en räddare i nöden.



Hamburgare och morotsstrips blev det till middag innan tv:n började.


16 kommentarer:

  1. Vilket härligt konversationshäng, hade görn klivit in genom skärmen och hängt med er. Tar gärna en bit av de goda stripsen och hamburgaren med.
    Må gott! Tur ni hittade en räddare i nöden
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det!!!! En vän hjälper en väns vän. Det är vänner det 😁
      Kram

      Radera
  2. Det var en skön dag igår. Och det ser ut att bli en skön dag idag igen :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lockande bilder. Kram ☀️🇪🇦

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder från er dag. Så skönt att det löste sig med snuset :D

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tur man har vänner som snusar.
      Fin lördag till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Märkligt! Tror inte bara på ren en tillfällighet! Det finns en mening med allt. Vilken tur att han fick lite snus också!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Goda gärningar och en riktigt bra dag blev det för er. =)
    Och en riktigt god middag också. Morots strips är gott. Sötpotatis strips också.
    Ha en fin söndag också.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Snacka om märkliga tillfälligheter! Snällt av Fredrik att avvara ett par dosor, men han hade förmodligen full förståelse för den panikartade situationen :-)

    Idag lär det bli varmt. Tror jag kommer att våga lämna koftan hemma när jag går ut ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog inte du behöver någon tröja idag 😁

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.