2022-03-14

Hemmasöndag

 

Söndagen var rätt stillsam och skön. Jag spenderade den mestadels utomhus och i vilsamt läge i en stol. Vilsamt förresten 🤔, jag virkade, så lite rörelseverksamhet hade jag där i stolen.

Gubben där emot, han påtade i jorden, planterade om blommor och beskar några träd. Jo, jag var lite assistanshjälp ihop med gubben med. När han behövde hjälp att flytta på några krukor när han höll på. 

Ulrika och Mats kom förbi och hämtade ett mandelträd som gubben drivit upp som han gav bort. När de var här passade vi på att ta en lunch på takterrassen på resterna som blev kvar från flygande Jacob dagen innan.

När de åkte fortsatte vår dag i ett skönt tempo i helt normal söndagstakt.


Gubben grävde gropar och jag virkade.


Kanske lite tjatigt, men nu kommer det ett blad till på rabarbern 😊.


Vi åt hemmagjord yoghurtglass på blåbär. Med smält choklad som topping när vi spelade kort.

Veckans kommande väder ser inte så jätteskoj ut.



Vi började att se den här serien igår.

10 kommentarer:

  1. Vad tyckte ni om serien?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi såg bara ett avsnitt, men den verkar bra.
      Kram

      Radera
  2. Lät som en skön söndag :-)
    Nej, vädret ser verkligen inte skoj ut framöver, och det ska blåsa rejält också. Nu får gärna vårvärmen och finvädret komma på riktigt snart!

    Ha en bra dag i blåsten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det gör det verkligen inte.
      Ja, det skulle inte göra något om den riktiga vårvärmen kom nu.
      Detsamma 😃

      Radera
  3. Söndagstempo brukar vara ett bra tempo och sysslolösa var ni inte. Jag trodde nästan att ni hade fått er beskärda del av dåligt väder men tydligen inte...

    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det verkar inte som det enligt väderappen.
      Ha en bra måndag du med.
      Kram

      Radera
  4. Skön söndag och smarrig efterrätt! Ha en fin vecka och hoppas sandregnet går förbi!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fin vecka till dig med och det får vi hoppas att det gör.
      Kram

      Radera
  5. Det kan aldrig bli för många bilder på små vårtecken. härligt att din rabarber börjar komma upp. Måste kika om min är på väg med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det kan det inte 😉.
      Våren är ju på G i Sverige med. Så din rabarber kanske också håller på att komma upp.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.