2022-03-19

Den tittade fram

 

Men det var inte långvarigt som den lyste upp, vår älskade sol. Men när den gjorde det passade jag på att ta en promenad ner till Mercadona och handla det som jag missat att skriva upp på listan dagen före, nämligen maskindiskmedel.

När jag gick hemåt igen mötte gubben upp mig vid An Sibin och vi tog varsin öl i solskenet som var just då. Men när vi kände att vinden började bli kyligare och molnen började att hopa ihop sig igen, gick vi hemåt.

När vi kom hem plockade jag ner tvätten för säkerhets skull. För jag ville inte den skulle få en extra sköljning om det nu skulle komma en regnskur.

Jag fixade till maten som blev fisk igår. Jag hittade ett recept här. Fisk är så himla gott tycker både jag och gubben. Likaså skaldjur är mumsfilibabba.

På kvällen blev det tv-soffan och en skål godis till tv-tittandet.


Grönt och vackert är det nu av allt regn vi fått.


Verkar som en ny restaurang som slår upp portarna snart i nybygget nere vid Mercadona.


Det blev ett litet extra köp när jag var på Mercadona. De hade kommit en ny body cream som jag ville prova. Doften är apelsin, mandarin och dofter av päron. Luktade väldigt gott och priset var 2,50€.

Yoghurtstruktur som återfuktar, mjukgör och fräschar upp huden och parfymerar den med sin behagliga doft. Bred ut på ren hud med en lätt massage och massera tills den är helt absorberad. Innehåller derivat av kokosolja och sheasmör för att återfukta.


Vår pool är väldigt skitig nu efter sandregnet. Men den håller bara +14 i temperatur än så länge. Så inget bad där. Tror det är varmare i havet nu.


Vi har inte städat vår takterrass ännu. Eftersom det lovats mer regn.



 Maten blev jättegod, så den görs nog flera gånger.

12 kommentarer:

  1. Vad hände med vinterbadandet? 14 grader är väl varmt för en dylik.
    Jag längtar efter ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinterbadandet är något som vi gjort "check på den" och känner oss nöjda med det just nu. Men vem vet, nästa vinter kanske man är på G igen 🥶 eller NOT.
      Det gör vi med.
      Kram

      Radera
  2. Poolen såg inte så inbjudande ut just nu
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går man bara i den är det fotpeeling och bad på samma gång 😂.
      Men vi hoppar det och väntar tills de har dammsugit den.
      Kram

      Radera
  3. Som fiskälskare gör jag en notering om detta recept. Smaker helt i min smak och fisk är alltid gott.
    Då är kanske premiärbadet inte så långt borta :D

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du ska göra för det var mycket gott.
      Bara solen kommer, så är det kanske inte långt borta.
      Kram

      Radera
  4. Det slår nästan aldrig fel! Ligger det ett stort lågtryck nere vi Medelhavet får vi här uppe i Skandinavien högtryck och sol! Tack för det!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan väl inte annat än säga, Varsågod!
      Men snart får vi ändra lite på det tycker jag. För nu börjar vi tröttna på regnet och kylan här.
      Kram

      Radera
  5. Har hört talas om sanden och regnet ni fått. Regent behövs.
    Fina ljus du gjort.
    Skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Regnet behövs men inte sanden 😉😀.
      Tack.
      Detsamma till dig.

      Radera
  6. Att få kläderna sköljda i regn är inget vidare, speciellt inte om det finns risk att det kan ramla ned sand i regnet.
    Maten såg verkligen smarrig ut!

    Ha en skön söndag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är verkligen ingen hit.
      Den var jättegod faktiskt.
      Detsamma 😊.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.