2022-03-25

Uppehåll

 

Man trodde knappt det var sant när man inte hörde något mera smattrande på patiotaket efter frukosten. Jag och Ulrika hade bestämt att ta en långpromenad vid 10.00 om vädret tillät. Och det gjorde det.

Det blev en riktigt skön långpromenad utmed kanalen och i Villa Martin innan vi gick hemåt igen.

När jag kom hem gick jag bara in och hämtade min väska och gick sedan bort till Alcampo för att handla några saker. När det var gjort gick jag direkt hem igen.

Gubben hade varit iväg på eget äventyr under dagen men var hemma igen när jag kom hem.

Eftermiddagen rullade på med middag som blev tacos. Vi passade på att se en riktig lång film (2,28 tim.) innan VM-kvalmatchen i fotboll började Sverige-Tjeckien som Sverige vann.



Lite sand i regnet som kommit under natten och morgonen.

Så en promenad till Alcampo.


Det blev lite steg under dagen.



En bra film som tyvärr kollapsade totalt i slutet.
 På Nicks och Amys femte bröllopsdag anmäler Nick sin fru saknad. Det dröjer inte länge innan hans lögner och underliga beteende får alla att ställa sig den obehagliga frågan: har Nick Dunne mördat sin fru? 


12 kommentarer:

  1. Som om det inte räckte med att det regnar så in i bäng? Måste regnet ta med sig sand också...
    Duktigt traskat!

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis 😞.
      Ja det blev några steg.
      Detsamma.

      Radera
  2. Läst boken som är jättebra... även på slutet!

    Kramar från Eva-Mari som ännu väntar på regnet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar väl ofta vara så att boken är bättre än filmen.
      Om jag kunde så skulle du få all vår nederbörd som väntas här.
      Kram

      Radera
  3. Så skönt att ni kom iväg på er promenad för visst är det härligt att komma ut och röra på sig. Nu när Miss T är nyopererad får vi korta ner promenaderna lite men det går det med.
    Matchen såg vi inte men sonen och hans flickvän fanns på plats. Härligt med seger för än är det inte kört.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det förstår jag att era promenader blir kortare nu. Men snart är hon frisk alert igen.
      Nej det är det inte. Vi får hoppas det blir vinst över Polen.
      Kram och fin fredag till dig med.

      Radera
  4. Vi kom oxå iväg på en längre promenad igår. Skönt att röra på sig igen :)
    Kram och trevlig fredag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt. Idag har det inte blivit lika många steg.
      Detsamma till er.
      Kram

      Radera
  5. Gone Shirley, Boken är ännu bättre! Så spännande! Filmen ok! Skönt att regnet har gett med sig.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  6. Men så skönt att höra att det slutade regna. Min väninna med hus i era trakter sitter och klagar för fullt på FB över vädret :-) Jag tycker hon skall vara nöjd över att få vara i Spanien. Enbart :-)

    Jag tycket också att slutet var jobbigt på Gone Girl.

    Ha det gott.

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli bättre enligt väderappen i nästa vecka. Din väninnan slipper ju snön och minusgrader på nätterna i alla fall 😉😀.
      Ja visst var det ett jobbigt slut.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.