2022-03-17

Mer nyttigt än onyttigt

 

På förmiddagen var det mest ett dripp, droppande bara av regnet. Jag passade på att vara ute i trädgården och spraymåla några burkar då (visar er när jag är klar). 

Det droppet som kom ner var i stort sett bara en massa blöt sand. Så de såg inte allt för vackert ut utomhus. Läste detta på nättidningen Sydkusten med "Enligt väderleksobservatoriet vid universitetet i Alicante är koncentrationen av sandpartiklar så stor att luften i Spanien dessa dagar klassats som den mest hälsovådliga på hela jordklotet. Det vill säga framför extremt förorenade områden i Indien och Kina. Det nuvarande fenomenet väntas dessutom bestå till och med torsdag 17 mars."

Så jag höll mig mest inomhus och pysslade med olika saker. Så här kommer ett recept på ett litet mer nyttigt snacks till er som jag gjorde igår.


Bara en liten bild på hur prickigt och vackert (NOT) det blir när caliman kommer ner.


Nu till godsakerna.

Kärna ur dadlarna, fyll dem med jordnötssmör. 


Sedan in med dem i kylen en timme ungefär.


Smält sedan choklad och ha i lite olja i den. Doppa dadlarna i chokladen och sedan in i kylen igen till chokladen stelnat.



Sedan är det bara att äta dem.

10 kommentarer:

  1. Kommer ta ett bra tag att fixa till altanern sen :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det gör ju det. Men vi avvaktar ett tag till med städningen.
      Kram

      Radera
  2. Mmm... så gott det såg ut! Med tanke på luften är det nog klokt att stanna inomhus tänker jag.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de blev goda.
      Jo, det kändes bäst så.
      Kram

      Radera
  3. Oj vilken sötchock! Nyttigt godis i alla fall. Grusigt regn, nej tack!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästan lite försvinnande goda.
      Nej, det är inte kul när sådana här regn kommer.
      Kram

      Radera
  4. Ogillar både dadlar och peanut butter, så dom där #godingana#
    får du behålla. :)

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen blir gladare än ja 😉😁. För jag gillar både dadlar och jordnötssmör 😋.

      Radera
  5. Oj så gott det där såg ut! Nu får det där bruna sluta att droppa ned...

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har det nog gjort nu tror jag. Men regnet fortsätter visst några dagar till ändå.
      Detsamma till er

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.