2022-03-13

En vanlig lördag

 

Soligt och lite blåsigt, det var vädret bjöd på igår. Men när termometern visade på +23 grader när jag skulle gå iväg på min marknadsrunda, så valde jag jeansshorts.

När jag hade kommit en bit upp på gatan där jag gick på skuggsidan, kände jag att fy sjutton vad kallt det var om benen. Så det var bara att byta sida snabbt och få sol på benen igen.

Jag skulle gå och beställa tid hos frissan innan jag skulle gå ner på marknadsgatan med. Frissan som jag klippte mig hos senast (november) och blev så supernöjd, har nu öppnat eget. Men när jag kom in på salongen, fick jag veta att hon jobbade inte helger. Utan jag fick ett visitkort så jag kunde ringa henne och beställa tid. 

Så jag fortsatte min promenad ner mot marknaden och gick och handlade bananer och kyckling innan jag gick för att möta upp gubben på det vanliga stället.

Vi kom till An Sibin nästan samtidigt och såg att det var smockfullt med folk, som berodde på det fina vädret som vi hade. Så vi fick tag i ett bord på Sunny Corner istället.

När vi satt där så kom Annica och Christer förbi. De hade också gjort en marknadsrunda och stannade till och tog en öl. Vi satt där ett tag och pratade om allt innan vi traskade hemåt igen.

När vi kom hem började jag att rensa kycklingen som vi skulle ha till Flygande Jacob. Jag blev så sugen på den rätten när jag såg den inne hos Ama.

Vi satt på altanen länge och när vi sedan bytte plats till soffan blev det en film på Netflix "13 Hours" som var verklighetsbaserad. 


Skuggan fick man leta upp igår (inget jag gjorde). Eftersom vi hade klarblå himmel.


Nu har man bara några meter kvar innan man var hemma.


Gubben åkte före på sin bike.


Nu var jag så hungrig och sugen på denna rätt. Så jag hade redan huggit in med ett par tuggor när bilden togs.

Den 11 september 2012 attackerade islamiska militanter USA:s konsulat i Benghazi i Libyen och dödade ambassadören J. Christopher Stevens och Sean Smith, en officer för utrikestjänsten. Stationerade mindre än en mil bort fanns "Security Team", som fått uppdrag att skydda agenter och diplomater i staden. När attacken rasar på engagerar de sex männen kombattanterna i en hård eldstrid för att rädda livet på de återstående amerikanerna.

10 kommentarer:

  1. Nu är det en sån där mellanperiod när man får sicksacka mellan sol och skugga.
    Visst är det gott med flygande Jacob! Originalet är väl med kyckling, men det funkade bra med fläskkarré också. Man tager vad man haver, typ :-)

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju så, och det är nada problem att göra det.
      Ja gud så gott det är, så det blir restmiddag på det idag med.
      Och håller med dig. Att man tager vad man haver 😉😀.
      Detsamma

      Radera
  2. Det var en skön stund ute i solen på Sunny Corner :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag blev också sugen på flygande Jakob när jag läste om det så snart sker det nog en liten lagning av denna rätt. Hörde att vädret ska bli sämre nästa vecka. Typiskt när jag håller på att packa. Fast jag ska strax gå och testa mig så jag kanske får stanna kvar i 🇸🇪. 😄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inget vidare väder som vi väntar i nästa vecka precis 😒.
      Har sett att våren kommit till Sverige nu.
      En positiv testning är väl inte okej 😉😟.

      Radera
  4. Så skönt och soligt det ser ut hos er! God mat också :)
    Söndag igen, ha det gott!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu har vi haft några bra dagar med bra väder.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  5. Godmorgon Carin,

    Men vilket härligt väder!

    Här vaknade vi till -10 grader kallt och fortfarande full vinter.

    Jag är på helt fel plats. Så bra att få kika in här och drömma mig bort till värme och marknadsbesök i shorts :-=

    Tack för tipset på film. Skall bums leta upp den. Filmtorka här. Fanns den på Netflix?

    Ha en underbar dag!

    Varm kram,

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna vecka blir ostadig hos oss med en massa regn. Men det är ju bättre än en massa snö och kyla.
      Ja det var på Netflix vi hittade den.
      Ha en fin dag du med.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.