2022-03-01

Måndagen rätt och slätt

 

Vad gjorde vi igår då?? Njaaa, inte så värst mycket faktiskt. 

Jag startade upp den nya veckan som jag brukar med en löprunda. Sedan blev det frukost och tv-nyheter en bra stund innan jag satte mig vid datorn och skulle göra ett blogginlägg.

När jag hade duschat och fixat i ordning mig gick jag iväg ner till Chinobutiken för att köpa lite mera garn. Jag har tagit upp min virkning av mormorstutor igen, och såg att det vita garnet inte skulle räcka så värst länge till.

När jag kom tillbaka där ifrån började jag med maten, som fick bli stekt fisk. För vi hade fått färsk dill av grannen, så den fick åka ner i en kall sås till fisken.

Vid fem tiden åkte vi bort till Chatarina som kommit ner igen för att ta en fika hos henne. Vi blev bjudna på goda små bakelser till kaffet som hon gjort. För det var nämligen hennes födelsedag som vi inte hade en aning om att det var. Men vi förstod det när ett av hennes barnbarn ringde och sjöng för henne på Whatsapp.

När vi kom hem från Chatarina satte vi oss vid tv:n och såg på Husdrömmar och Superstars innan vi hoppade i säng.


En bra runda med både nerför och uppför.


En genväg till Chinobutiken genom en ödetomt.


Nu blev det inte bara ett vitt garnnystan som kom med hem. Kan tänkas det blev några andra färger med.


En knippe dill från grannen fick bli med i såsen till fisken.


Stekt fisk och potatis.


Goda små bakelser som slank ner till fikat.



Lite info om vår resevåg som var spårlöst försvunnen när vi skulle åka till Sverige sist. Jag hade plockat ur den från vårt handbagage när vi lånade ut det. Vart jag sedan hade lagt den blev ett mysterium i December. Men nu har jag hittat den. Jag hade lagt ner den i min shortslåda. Inte så här synligt då, men i shortslådan hade jag lagt den 🤔🙄. Lite märkligt, men nu har vi två resevågar att hålla reda på framöver. Eftersom gubben köpte en ny i Sverige.

14 kommentarer:

  1. Både maten och bakelserna såg jättegoda ut :-)
    Haha! Ja, hur tänker man ibland när man lägger undan saker? Dom har ju en förmåga att dyka upp förr eller senare, men oftast en aning för sent... :-D

    PS: Har du sett/tänkt på ifall det finns nån som säljer mattor på er marknad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar fundera på vart jag kommer att hitta fårskinnet som försvunnit också 🙈.
      Jo, jag har sett ett en som säljer mattor på vår marknad.

      Radera
    2. Tack för den infon, vi får åka dit och kolla :-)

      Radera
  2. Det hände en hel del tycker jag. Bättre en våg i lådan än en låda i vågen. 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite liv var det på dagen.
      😂 så sant.
      Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vilken bra dag det blev och vilken god födelsedagsfika som ni blev bjudna på. Här blir det torskgryta till lunch i dag :D Fisk är alltid ett säkert kort tycker jag.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blev en bra start på veckan.
      Håller med dig om fisken.
      Fin tisdag till dig med.
      Kram

      Radera
  5. Finns så många fina garnfärger att välja bland :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet 🙄 det är det som är kruxet 🙈.
      Kram

      Radera
  6. Mmmmm ... alltså din mat ... din fisk och alla tillbehör. MUMS!!!
    Är det svårt att få tag på dill hos er? Eller finns den på de flesta butiker?
    Bakelser, mums!!
    Vad trevligt med mormorsrutorna du virkar.
    Ha en finfin tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland kan det vara svårt att hitta färsk dill faktiskt.
      Vi får se om det blir ett linne som jag tänkte när jag började virka 🙄.
      Detsamma 😉😀.

      Radera
  7. Mysigt med födelsedagsfika! Här har vi semmeldagen. Blev bjuden på semletårta på jobbet. Efter jobbet åkte jag till Landetholm och där var det KÖ!! Bilar stod parkerade överallt längs med vägen! De har ju de allra godaste semlorna också. Nu proppmätt!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ingen sötmandel hemma, så jag kunde inte göra någon mandelmassa. Så det fick bli en annan bakelse till kvällsfikat här.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.