2022-03-24

Regnet det bara öser ner

 

Gubben hade en tid igår morse på vårdcentralen hos sin läkare. Och tamejtusan så kom han in innan hans utsatta tid. Inne hos läkaren gick det rätt snabbt med. För gubben hade redan skrivit ner sina frågor som han ville få svar på, på ett papper. 

Det syntes att läkaren tyckte det var en väldigt bra idé. Och det var nästan så hon ville göra tummen upp när hon checkade av listan med gubben. Efter besöket fick gubben gå ut och beställa några nya tider i receptionen innan vi åkte där ifrån.

Vi åkte direkt till posten för att lämna in paketet som jag skulle skicka tillbaka med byxorna i. Bara en kund före mig inne på posten. Men jag började undra efter ett tag vad det var för ärende han hade, för jäklar vilken tid det tog.

När jag stått där i säkert 5 minuter och väntat på min tur kom det fram en kassörska till och ropade fram mig. Jag lämnade mitt paket och väntade på min kvittens på det. Då räcker hon tillbaka paketet och säger, att de här paketet ska du inte lämna in på posten utan på ett särskilt in och utlämningsställe. Vart nånstans???? sa jag med en gång. Det får du googla på svarade hon och log tillbaka.

Så jag och gubben googlade när jag kom ut i bilen och kom fram till vart det var. Så det var bara att åka dit och lämna in det där.

Efter allt åkande fram och tillbaka i Pärlan i skitvädret som var, så blev resten av dagen en innedag. 


Inte lång tid vi satt här på bänken och väntade på att gubben skulle bli uppropad.


Vattenpölar överallt och ett ihållande regn.


Här på posten hade jag inte behövt stå om jag vetat vart jag skulle lämna in mitt paket.


Det här vädret vill man inte vara ute i.


Fick ta fram dammsugaren. För så här kan det bli i öppna spisen när det regnar och blåser.



Stekt fisk och potatismos åt vi till middag.



12 kommentarer:

  1. jahapp, får se vad man gör idag då?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågade mig ut när regnet försvann.
      Kram

      Radera
  2. Skönt att det gick så smidigt på vårdcentralen men väldigt snopet där på posten.
    Igår öppnade vi inte ens gallergrinden ut till terrassen, fy bubblan vilket skitväder!!!

    Idag ser det i alla fall något bättre ut och jag har till och med dristat mig till att tvätta :-) I värsta fall får tvätten väl torka inomhus...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det var skönt på vårdcentralen.
      Hade jag själv 🙊 varit lite mera uppmärksammad 🧐 på returlappen så hade vi inte behövt åkt till posten.
      Din tvätt borde ha torkat i den hårda vinden.

      Radera
  3. Då blev det en onödig väntan där får man säga men nu vet du i alla fall var paketet ska lämnas. Själv tyckte jag det var smidigt med vanliga postkontor men sådana finns ju inte längre här.

    Hoppas ni får bättre väder snart!

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skickar jag efter från det stället någon mera gång så vet jag om jag måste skicka tillbaka det.
      Ser inte så värst ljust ut några dagar framöver.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Skönt att något här i Spanien ibland går smidigt ��
    Men nu vill vi ha tillbaks solen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så händer det 😁😉.
      Finns det ingen soldans man kan göra 🤔? För det finns ju regndans 🙄.
      Kram

      Radera
  5. De där bänkarna är lite väl hårda så skönt att slippa vänta länge. Igår när det var så härligt väder så var jag ute och gick flera gånger med hund och hon fick vatten upp till magen (liten) och på mig så rann det längs hårbotten och ansiktet. Idag är det lite lite bättre iaf. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kommer ju inte undan utgång när man har en fyrbent vän i huset 😉😀.
      Ja idag har det varit lite bättre tycker jag med.
      Kram

      Radera
  6. Jamen, det där vädret ni har. Min väninna och hennes man med hus i närheten av er åkte ner i förrgår men tittar nu på flygbiljetter hem. Jag hade nog passat på att mysa inne och bara njuta av att vara i Spanien.

    Härligt att ni verkar ha bra sjukvård där i Spanien. Ingår det som en del av välfärden även för er som i Sverige eller måste ni betala extra? Frågar åt en vän :-)

    Haha, ler när du beskriver hur det var på posten. Vi stod i så många postköer i både Spanien och Italien. Minnen :-)

    Varm kram och ha det gott i regnet!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fy sjutton vilket skitväder vi har haft i Mars.
      Läste det här på en nättidning att prognosen pekar på att nederbörden i Valenciaregionen enbart i mars kan komma att motsvara halva den normala årsmängden.
      Betalar man skatt i Spanien så är det precis likadant som i Sverige.
      Man får vara glad att det finns en post 😉😀. Men det kan ta sin lilla tid när man är där.
      Detsamma till dig, förutom regnet då 😂.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.