2022-03-15

Promenad

 

När jag vaknade igår morse och såg hur mycket det blåste ute, så försvann motivationen att ta en löprunda innan frukosten. Så jag tänkte att det får bli en promenad lite senare på dagen.

Så lite senare när allt var fix och färdigt inne tog jag min runda nere till havet och sedan upp bland gatorna och hemåt igen.

Den här gången knäppte jag ett kort var femte minut på min promenad.


En timmes promenad blev det.


Gick ut genom grindarna från vårt område.

Gick neråt på Calle Niágara.



Sneddade genom ödeområdet.


Ner på Calle de las Orquideas.


Såg att strandbarerna kommit på plats och att de fylls upp. Snart börjar säsongen igen.

Lämnade havet och vek in på Calle San Antonio Zen.


Uppför backen på Calle Alhambra.


Den här ödetomten brukar jag och gubben snedda över när vi cyklar ner till stranden. Men nu är det nog slut med det. Såg ut som de grävde runt för att sätta ner plintar.


Vek in på Calle Hilo.


Det här utsmyckade huset låg på Calle Estaca. Den 17:de är det Saint Patrick´s day. Irlands nationaldag.


El Gato2:s restaurangs uteplats.


Tillbaka på Calle Niágara och snart hemma igen.


En sista bild som inte har med min promenad att göra. Utan med caliman som drog över oss på eftermiddagen från Saharas öken. Vi hade tur att det inte började regna som det brukar, för då hade vi haft storstädning ute idag.


8 kommentarer:

  1. Vi hade prickigt på terrassen men det är inte lönt att städa än, för det ska tydligen komma betydligt mer framöver...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt staket var lite prickigt bara.
      Detsamma till er.

      Radera
  2. Det blev minsann ett märkligt ljus. Jag kan inte minnas den nivån från tidigare tillfälle. Idag håller vi oss nog inomhus. Den där sanden vill jag inte ha i mina lungor. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, lite läskigt och häftigt på samma gång 🙄.
      Ha en bra dag.
      Kram

      Radera
  3. Vilka härliga bilder från din promenad. Ljuset vid caliman ä magiskt tycker jag men vet att det inte är en magisk upplevelse dock.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte så roligt när regnet kommer, om det gör det.
      Kram och detsamma till dig.

      Radera
  4. Skönt att ni slapp sandregnet! Läcker färg på himlen... KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så har vi kvar sanden i luften och jag längtar efter regnet nu.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.