2022-11-02

November

Vi tog oss en tur ner till havet igår för vädret var helt underbart. 1:a november och termometern visade på +26 och med en lagom vind som fläktade sådär skönt när vi gick.

Vi tog vårt stopp på Playa Flamencastranden och satte oss i strandbaren. Vi hade tur att en reste på sig när vi kom så att vi fick ett bord. För det var mycket folk igår. Många semesterfirande men även spanjorer eftersom det var en röddag.

Vi satt där och andades in havsluften och tittade på folk och löste världsproblemen, ett efter ett. Efter en timme eller kanske två gick vi sakta hemåt igen.

Men när vi kom till An-Sibin stannade vi till där med. Inte bara för en vätskepaus utan vi slog till på en hamburgertallrik också. Tror inte vi har ätit någon middag där sedan vi hade barnbarnen här.

Det hade bildats en liten sjö mitt på stranden. Ni ser lite av den på högersidan i bilden. Vi såg mindre barn bada i den istället för i havet.

Den här store lufsen satt vid bordet bredvid oss. På hans varselväst han hade på sig, stod det att han var en hanhund och en hjälp/ledarhund. I sällskapet var det en tonårskille som vi förmodar var autistisk. När jag tog bilden hade grabben och hans pappa gått ner till vattnet, och hunden följde dem med blicken hela tiden.

Mycket folk var det.

1:a november och många badar för fullt.

1. Det är även ovanligt varmt här uppe i norr också. Det känns konstigt att det redan är november. Vet inte om jag gillar att klimatet förändras. Vet inte hur luften är hos er, men i Malaga har den varit hälsovådlig! Läskigt! Fast jag gillar ju värme... ser underbart ut hos er! KRAM Anna Channal

1. Visst är det lite konstigt med klimatet överallt och det känns inte okej.
      Vi har inte haft samma här med luften som Malaga, inte vad jag har läst någonstans i alla fall. Utan den har legat normalt.
      Kram

2. Så skönt att fortfarande kunna njuta av sol och bad i november. Det hade passat mig perfekt kan jag säga :D

Kram och god onsdag!

1. Ja det är underbart.
      Ha en fortsatt bra onsdag du med.
      Kram

3. Brukar du hoppa i spa't den här tiden på året? Hur varmt är det i vattnet nu? Antar att många semesterfirare från norra Europa hoppar i nu, och kanske hela året då de kommer ner. Hunden är jättefin och säkert det bästa sällskapet för en autistisk pojke. Ni hade en riktigt bra dag. Kram från mig!

1. Jo det händer att jag gör. Men jag är inte en sådan som tar ett dopp varje dag, som jag tänker att man borde göra när man bor så nära havet.
      Nu är det 20-21 grader och det brukar sällan bli lägre än 15 här. Vi badade julafton 2020 när vi inte kunde åka till Sverige på grund av covid.
      Djur är en väldigt bra trygghet och sällskap för både äldre och barn tror jag. Eller det är väl konstaterat att det är så.
      Vi hade det toppen.

4. Vilken rejäl vovve det där. 😳 Ha det bra! Kram

1. Ja det var en redig lufs 😃.
      Detsamma 😃
      Kram

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.