2022-11-17

Regn och mulet

 

Lite regn har väl ingen dött av, eller hur är det man brukar man säga 🤨. Det var i alla fall så jag tänkte igår när jag stack iväg på min morgonpromenad. 

För jag hörde att det kom några stänk på patiotaket när jag skulle ge mig iväg. Men det varade inte så värst länge och det var inget skyfall utan bara lite dripp, dropp.

Jag har nog aldrig bekymrat mig för vädret direkt. För när jag jobbade var jag tvungen att ta mig till jobbet på ett eller annat sätt. Och det man kunde utesluta var med bil, för något körkort har jag aldrig ägt. Så det var till fots eller cykel. Jag älskade att cykla så det var nog det jag gjorde mest året runt. Så mitt tänk har varit vad tar jag på mig för kläder istället när jag ska ge mig ut.

När jag var tillbaka och frukosten var i magen och jag hade duschat, stack vi iväg en sväng med pärlan. Men dit vi åkte var det stängt igår så det får bli en sväng dit idag istället.

Vi åkte förbi Mercadona så jag fick det handlat som jag glömde sist vi var där och sedan åkte vi hem igen. 

Jag fixade och donade lite i köket. Gjorde en ny ingefärsshot, lagade mat och bakade bröd. Sedan var det snart kväller igen och det blev en stund vid tv:n innan läggdags.


Om det var samma kvinna som jag såg i måndags på min morgonpromenad det vet jag inte. Men hon satt i yogaställning mot solen (där den skulle ha synts om det inte varit mulet) och hon trotsade vädret precis som jag.

Regntunga skyar.

Jag gjorde grötbullar eller grötfrallor. Kärt barn har många namn.

8 kommentarer:

  1. Om någon klagar på regnet så brukar min man säga "du är väl inte gjord av socker ". 😉 Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just det ja 😄, så var det 👍. Och det är inte jag 😁.
      Kram

      Radera
  2. Jag gillar ruskväder. Vill inte vara utan det alls. Precis som du brukar jag trotsa det och gå ut oavsett. Tycker om att gå i gråhet och dimma samt regn, om det inte är för mkt. Halka är jag räddast för. Kvinnan vid havet är verkligen en sådan som också struntar i vädret. Det måste vara så skönt att göra som hon gör. Dina bullar ser så goda ut! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halka är inget som jag gillar heller. Det kan lätt bli halt här på trottoarerna om det regnat mycket. Men några isfläckar finns det inte.
      Ja, det verkar som hon inte heller bryr sig så värst mycket om hur vädret är.
      Bullarna blev väldigt saftiga och goda.
      Kram

      Radera
  3. Kläder efter väder helt enkelt och vi tål ju faktiskt vatten ;-) Sedan avstår jag långpromenader i ösregn.

    Kram och god eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, någon måtta får det väl vara på promenadvädret, tycker jag med 😉😄.
      Kram

      Radera
  4. Idag +2 grader här hemma. Det gör mig faktiskt ingenting. Vill ha lite kyla till advent, och gärna snö!

    Säkert samma kvinna som har hittat sin plats för morgonyoga! Ser underbart ut!

    KRAM Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg att det sjunkit rejält i graderna och att det kommit lite snöflingor uppåt till.
      Jag tror faktiskt att det är samma kvinna.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.