2019-01-26

Sommardag


Körde en maskintvätt och vi servade hantverkarna med kaffe, sa hej då till grannen som skulle åka hem innan vi tog vår promenad ned till havet.

Jag hade bylsat på mig både jeans och tjocktröja när gubben frågade om jag verkligen skulle gå klädd sådär. Termometern visade på +26 på altanen, så nej det skulle jag nog inte. Och det var verkligen skönt att jag bytte om till shorts för även om det blåste så var det ljumma vindar igår.


Vi gick ner till La Zenia stranden och satte oss på strandbaren där. Havet yrade lite igår med lite halvhöga vågor emellanåt. Såg även friskusar som badade utan våtdräkt som alla surfarna har på sig denna årstid.

När vi fått vår rekreations dos och vitaminkick gick vi strandvägen hem igen. Stannade till vid stranden Cala Cerrada (tror den heter så) och kollade på alla surfare som försökte hitta den rätta vågen att surfa på. 

När vi kom hem började hantverkarna plocka ihop för helgen och vi sa en ny mening som vi lärt oss "buen fin de semana" (trevlig helg). Huset blev tyst och lugnt och jag startade med middagen. Det fick bli en varsin fläskkotlett som vi köpte hos slaktaren när vi var där.

Sedan fortsatte fredagen i lugnt och skönt tempo med tv-tittande och lite kortspel såklart.


Tomt på solstolarna men många har egna stolar med sig.

 Det var många tjejer på brädorna.

 En underbar dag vid havet.

 Lite försenad julgransplundring som någon hade  haft. Nu står denna Kungsgran i kruka då. Men den barrade knappt något.

Middag på altanen.

5 kommentarer:

  1. Det var en mysig fredag och nu önskar jag er en mysig lördag. Vädret verkar lovande .

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt väder nu! Men shorts har jag inte vågat mig på ännu... Fast man ser många som är lika modiga som du :-)

    Ha en härlig lördag i solen!

    SvaraRadera
  3. Härligt väder igen, men jag säger som Ama, inga shorts för mig än :)
    Ha en bra lördag
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt väder ni har! God mat som vanligt dessutom :D

    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, så varmt och härligt ni har! Kram.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.