2018-09-15

Igår var det fredag

Och inte vilken fredag som helst utan min födelsedag inföll på den med. Nu fyllde jag inte jämt, men vi hade bestämt att gå ut och äta på kvällen i alla fall.
Men först var det jobbdag men när den var slut och vi kom hem tog vi ett glas skumpa på takterrassen och skålade in min dag. Satt där ett bra tag och bara njöt innan vi gjorde oss i ordning för utgång och mat.
Vi hamnade nere på CC Mosca där det finns hur många restauranger som helst att välja på, Vi hamnade på en Spansk som hade en trerätters för 14€. Det blev heta räkor, fläskfilé och pannacotta som jag tog.
Sedan gick vi vidare och jag tog ett glas skumpa och gubben en öl. Vi hörde att det var livemusik på nedre planet så vi knallade ner och blev kvar där ett bra tag innan kvällen tog slut eller rättare sagt natten.
Vi hann hem precis innan regnet började att vräka ner och så höll det på hela natten. Vi vaknade något senare idag än vad vi brukar göra, men det beror ju på den sena hemkomsten i morse. Sedan har nog dagen gott i slowmotiontakt här faktiskt. Inte många knop gjorda här inte, utan bara slappande helt enkelt. 







3 kommentarer:

  1. Så gott det såg ut! Jag har ätit heta räkor i Spanien flera gånger och det har pendlat från vansinnigt gott till rena katastrofen. Hur som helst så grattis i efterskott!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att ni orkar, detb är inte dåligt vilka krafter man måste ha. Här blev det inget av , kl 21 20 kunde jag kolla på min dator. Verkade nästan strömlöst lite överallt. Men hoppas jag kan se Klassfesten i dag på repris.
    Din bror här i går och fixade till en del- I dag IFK match, jädra Malmö petade bort oss i går. Vi får se

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt födelsedagsfirande! :-)

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.