2018-09-05

Min bästis 😊

Min bästis i vått och torrt och livskamrat, alltså min gubbe fyllde år igår. Vi firade inte något särskilt för det behövs inte tycker han.
Först var det jobb som stod på agendan och det trodde jag skulle ta längre tid än vad det gjorde.
Så jag hade letat upp i frysen två matlådor som bara kunde ställas in i micron när man kom hem.
Innan matlådorna åkte in i micron när vi kom hem, tog vi en sväng upp till Jumerca och handlade kaviar som tagit slut. Dom har Klädesholmens dom med, så slapp vi gå ner till Skandinaviska för att handla den.
Vi tog först en födelsedagsöl på Waldemars innan vi gick hemåt igen och åt våra matlådor.
Gubben blev överlycklig för matlådan, det blev den finaste presenten han fått (han hade inte fått någon annan present 😏) men han blev superglad. För det var pasta i den och det serveras inte så ofta längre nu.
Till kaffet hade jag gjort världens godaste bakelse som jag hittade receptet på inne hos Home2tiny. Hon Tina är suverän på att leverera goda recept på allt gott hon gör. Det gubben fick till kaffet hittar du här.
Efter ett parti kortspel var det mörkt och tyst utanför och även gubbens dag började lida mot sitt slut.


En varsin öl och lite oliver och nötter.

Tänk att man kan bli så glad över en matlåda.

 

Croissant med kolaäpplen och vaniljkräm.

9 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till "gubben" :)
    Visst är det roligt att man gör någon glad med enkelheten.
    Ha en finfin dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till gubben din! Vilken god mat hans dag till ära.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott till T! ����

    SvaraRadera
  4. Grattis till din gubbe :)
    Och efterrätten såg verkligen smarrig ut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Stort GRATTIS till Gubben! :-) Vilken smarrig mat han fick - spelar ju ingen roll att den kommer ur en låda när den är sååå god! Och efterrätten... Mums!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Matlådor är inte fy skam. Grattis till gubben. Det låter som en toppendag. Kram.

    SvaraRadera
  7. Grattis till din bästis! God mat och gott sällskap, bättre födelsedag kan man ju inte önska. =) Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.