2018-09-17

Behövdes en promenad

Igår behövdes det verkligen röras på benen ett tag eftersom lördagen inte gav någon rörelse alls förutom gången på gården då 😑. Så vi tog och styrde stegen ner mot havet. Att se vågorna och höra bruset ifrån havet ger en ett lugn i kroppen 😊tycker jag.
Vi gick ner till Playa Flamenca stranden och tog oss en glass och en fika där i strandbaren. Gårdagens regn hade delat på stranden från flodfåran som löper ut i havet. Vi satt där ett långt tag och tittade på folket som badade och lyssnade till havets brus.
Sedan gick vi förbi Mosca stranden när vi gick hemåt igen och tame tusan hade dom inte satt upp en lite strandbar där med nu. Inte lika stor som förut men en liten bar stod där i alla fall. Även Mosca stranden hade delat på sig av allt vatten som runnit ut i havet från lördagsregnet.
När vi var tillbaka hemma igen och nästan 7.000 steg rikare på stegräknaren tog jag tag i middagen 😋. 

Playa Flamenca stranden såg ut såhär.

 Kaffe och en glasstrut var gott i solgasset.


 Mosca stranden såg ut så här och med bra mycket mindre folk.


 En buske som inte ens gubben visste namnet på 😮.


Sötpotatis och kalkonfilé blev det till middag.

8 kommentarer:

  1. Vilken härlig promenad och visst är det något speciellt att gå ut med havet. Många härliga steg blev det!

    Kram och god måndag :D

    SvaraRadera
  2. Vi gick oxå en långpromenad igår. Tog vår paus vid La Zenia för att sen fortsätta.
    Alltid kul att kolla stegmätaren när man kommer hem :)
    Kram och ha en fin måndag

    SvaraRadera
  3. Regnet sabbar verkligen stränderna när det öser ned på det där viset. Jag har många gånger undrat var dom får all "reparationssand" ifrån?
    Jag kollade min stegmätare från regndagen då jag vägrade lämna lägenheten - 21 steg. Haha! Men jag flyttade tydligen telefonen från en plats till en annan i alla fall. Kanske för att ladda den? :-D

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Ibland längtar man verkligen efter en promenad. I går kände vi också att det var dags, så det blev en tur till La Mata för oss. Men vad vi svettades....det var sååå varmt!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Carin, Hoppas du har en fin dag! Det är så bra att gå mycket. Det är min favoritform av motion. Jag är så trött på gym. Vackra stränder och god mat. Mums....Kramen och visst är det skönt med lite mindre folk på stränderna! Anneli

    SvaraRadera
  6. Såg att du har fyllt år. Grattis i efterskott! =)Kram Carina

    SvaraRadera
  7. Låter som en skön promenad och visst blir man piggare av att röra på sig!

    KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.