2018-09-25

Nytankad

I söndags tog vi oss en promenad ned till havet för att andas in lite havsluft och bara ha det skönt. Vet att jag skrivit det förut men skriver det igen. Att havet ger en ett skönt lugn i hela kroppen 😊. Det finns inget bättre ställe att tanka ny energi på tycker jag. När vi passerade La Zenia stranden gick vi ner till deras strandbar som vi aldrig någonsin varit i på alla dessa år som vi varit här.
Och det första vi får se i kön är ett bekant ansikte, nämligen en av mina gamla chefers fru stod i kön. Vi tjoade och gav oss till känna, hon var där med sina väninnor sa hon. Så min gamla boss kunde jag inte hälsa på. Men vi tog ett bildbevis som hon kunde visa när hon kom till Sverige 😄. När vi stod där och prata, sa en av hennes väninnor. Kan du ta av dig dina solglasögon 😎 till mig och så tog hon av sig sina. Och dra på trissor där stod hon min gamla klasskamrat som jag gått i skolan tillsammans med från 1-9 😮. Hon sa att hon kände igen mig på rösten, hmmm 😕, hur låter jag egentligen 😬. Vi pratade lite till innan dom skulle gå tillbaka till sina solstolar med maten dom beställt i baren.
Gubben och jag fortsatte med vår promenad sakta hemåt. Fulltankade med ny härlig energi att starta upp den nya veckan med. 


En vacker gammal rostig grind men med ett relativt nytt lås.

 Tre fartyg låg och väntade på att få komma in i Torreviejas hamn.

 Härligt att vandra utmed havet.

7 kommentarer:

  1. Ibland känns det som att "alla " är här. ����

    SvaraRadera
  2. Tänk vad liten världen är :) Så roligt att ni sprang på dem!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ett så oväntat möte. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Vilka trevliga möten och ytterligare ett bevis på att världen är liten!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.