2018-09-03

Vilodag

Igår höll vi stenhårt på att det var vilodag även om jag är ledig idag med. Så vi packade bilen och åkte iväg till La Marina för att bada och ha det skönt. Inte mängder av folk längre nu när vi kommit in i september. Men deras strandbar var fortfarande öppen men det är nog en tidsfråga innan den slår igen för säsongen.
Jag intog både läsläge och viloläge för kroppen innan vi var nöjda med dagen. Det är så rogivande med att höra havet som slår mot land. Det är väldigt lätt att falla in i sömn då.
När vi kom hem var vi hungriga som bara den. Vi hade bara med oss en massa frukt och vatten till stranden och nu behövde magen mat.
Så det fick bli ugnsbakad sötpotatis med färskspenat, vitlök och fetaost som topping. Jag lät ugnsbaka sötpotatisen först i en halvtimme innan jag toppade potatisen med den snabbstekta spenaten med vitlök och så smulat fetaost över det. Vi hade kyckling, lök och paprika som jag snabbfräste i pannan till också.





8 kommentarer:

  1. Det där var verkligen en middag helt i min smak! Så gott :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att det blev en vilodag! ��

    SvaraRadera
  3. Sötpotatis gillar jag. Och det du gjorde såg väldigt gott ut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt ni har det. Middagen såg som vanligt jättegod ut. =)Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Skönt med vilodag Den ska helgas har jag hört Kram.

    SvaraRadera
  6. Mums så gott det där lät! :-)

    SvaraRadera
  7. Det där såg gott ut. Vilodagar måste man ha. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.