2018-09-30

Lugn lördag var det här

Vi tog svängen genom marknaden igår. Inte för vi skulle ha något utan för att bara strosa lite och ta det lugnt. Nu blev det en grillad kyckling med hem så var middagsbestyret löst.
På vägen hem gallrade gubben lite på en bouganville som någon inte skött så bra. Så då var även den biten löst med nytt blomster på bordet.
Vi gick för bi brevlådorna när vi kom hem och där låg två kuvert. Elräkningen och ett större kuvert som var till oss båda. Det var från gubbens gamla arbetskamrat som skickat torkad svamp till oss. Tack snälla K o P för den påsen som kommer att användas till goda såser till en köttbit.
Vi gick upp på takterrassen och lade oss i varsin solstol. Jag hade boken med upp och tänkt läsa lite när vi låg där. Men det blev inte många sidor lästa innan jag lade ifrån mig boken och blunda till ett tag. Hörde att även gubben blundade till ett tag där i solen.
När vi vilat en stund så var det dags för att få något i magen. Det gick ju fort att fixa till en sallad med kyckling vi köpt. Vi satt kvar på taket tills det började att skymma  sedan blev det tv-tittande innan läggdags.
Tack för julklappen

 Gammalt och nytt i vasen.

Kycklingsallad

5 kommentarer:

  1. Så skönt att det blev vilsamt! ��

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig överraskning i brevlådan. Kram.

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig överraskning i brevlådan! Numera tycker jag mest att det kommer fönsterkuvert.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. Jag får alltid en dos lycka när jag läser din blogg...mysigt ni har!
    Här blåser det som tusan och graderna är på väg ner. Puh!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Nu har lilla Axel kryssat för en dag närmare sin mormor och Morfar, snart möts ni.
    Det är ju flera på rad som väntar.

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.