2018-09-07

Plommonmums

Köpte plommon på marknaden förra veckan, både gula och lila. Dom är en storlek större en vanliga plommon men smakar mums.
Så en kväll i veckan när jag hade gjort nytt jordnötssmör fixade jag ihop en plommonmums till kvällsfikat.
Jag tog jordnötssmör, hackade hasselnötter, en klick smör och havregryn och blandade ihop till en deg. 
Lade två halvor av plommonen i vardera skål och smulade degen ovan på plommonen. In i ugnen tills plommonen blivit mjuka och pajskalet fått färg.
Avnjöt plommonmumsen med vaniljglass till.






5 kommentarer:

  1. Men oj! Hur gott såg inte det där ut! Gjorde verkligen skäl för sitt namn :-D

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  2. Det såg jättegott ut!
    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. En sann älskare av desserter, som jag är, börjar nästan sagla nu. ��

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt smaskens. Jag älskar plommon. Kram.

    SvaraRadera
  5. Lät ju hur gott som helst ��
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.