2018-09-23

Det var ju lördag

Och jag var ledig så då blev det en marknadssväng såklart. Det som köptes på marknaden var clementiner som nu är klara att skörda har vi sett när man åker till jobbet. Dom var faktiskt söta, goda och lätta att skala fast dom inte ser ut att vara det. Sedan blev det 2 buketter blommor hemköpt också. Gubben tycker det är för tidigt ännu när det är så varmt och dom förmodligen inte håller så länge. Men jag köpte en bukett brudslöja och så en bukett med grönt bara som jag tror kommer att stå ett tag.
På kvällen grillade vi och satt och njöt på takterrassen i flera timmar. Vi tog kaffet och ett parti vändåtta där med innan det var kolmörkt och klockan passerat 22.00. Då jag kom på att jag hade haft ett bröd på jäsning i flera timmar. Så det var bara att sätta på ugnen och vänta på att den skulle komma upp i värme och att brödet skulle gräddas med innan det blev sängdags.


Älskar clementiner.

 Första buketten för hösten på bordet igen.

 Vi hade grilltime på vår takterrass och skotska grannen firade 40-årskalas på sin takterrass.

 Himlen otroligt vacker när mörkret började komma.


Ett försök att plocka ner månen.

9 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag och underbara bilder kram

    SvaraRadera
  2. Härliga kvällar nu med 24-25 grader "svalt ". ��

    SvaraRadera
  3. Det var ett jättefint försök med månen, Så bra filmat det är ju roligt att bara titta på. Så in i helsicke högt ni har Er måne. Du är inte bang, som bakar om nätterna.
    Ingbritt ringde nyss, hade varit nere hos PG det var så fint. 20 år sen de började där. massor med växter och saker att handla.- Fick mail i går från en kusin, Irene hade fyllt 100 år det är inte klokt.

    SvaraRadera
  4. Haha! Snyggt försök att plocka ned månen, men jag hoppas att du inte lyckades ;-)

    Clementiner är himla goda! Ska hålla utkik efter dom nu då :-)

    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Så fin bukett! Hoppas den håller trots värmen.
    Här blir det också grillat till kvällen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du hade gärna fått plocka ner månen ;) I natt lyste den in med full kraft, rakt på mig i sängen. Nu efter flytten har vi inte hunnit få upp persienner eller gardiner. Kram.

    SvaraRadera
  7. Åhhh jag blir lite lätt avundsjuk på dig...på ett positivt sätt! Visst är hösten härlig men vi har några dystra månader framför oss nu. Har inte haft någon semester i år heller så jag är extra trött och sur :)
    Njut söndagen kära du!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  8. Det är så roligt att ha färska snittblommor framme :)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.