2019-02-11

Nästan samma likadant


Igår när jag kom hem från jobbet satte jag mig vid datorn ett tag för att kolla in lite bloggar. Så hamnade jag här hos Pia med bloggen Villa Ryttarängen. Hon hade nämlingen gjort egna dumplings till middag. 

Till dumplings är det samma deg som till pastadeg fast utan ägg. Nu tar det sin lilla tid att göra dumplings och jag hade inte allt hemma som jag skulle ha behövt för att fylla dom med.

Så jag gjorde helt enkelt en pastadeg på ägg som fick vila medans  jag snabbt hittade på en fyllning till min pastadeg som jag slevade ihop.

Sedan kavlade jag ut degen och tog ut rundlar och klickade på fyllningen. Penslade runt kanten med äggvita och vek ihop och tryckte till med en gaffel runt kanten. 

Efter det stoppade jag ner mina fyllda pastaknyten i kokande vatten med salt och en klick smör i.
Nu blev dom inga mästerverk men dom var goda och det är huvudsaken när man är hungrig.


Blandsallad, getost, riven parmesanost, tomat, salt och peppar.

 Blandade ihop allt till en salig röra.

 Dags att kavla ut degen.

 Klicka på fyllningen och pensla runt kanterna.

 Här låg dom och vila tills alla blev klara.

Inte vackra men goda blev dom.

 Grillat revbensspjäll, fylld färskpasta och grönsallad + en skvätt balsamico.

10 kommentarer:

  1. Mums :)
    Även fast det är lite tidskrävande är det värt att göra eget ibland
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte vackra men unika .��

    SvaraRadera
  3. Såg himla gott ut i alla fall :-)

    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  4. Jag är alldeles för bekväm av mig för att göra egen tortellini. Tyvärr. Men det är jättegott och dina var säkert super smaskiga. =) Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut. Jag har aldrig orkat eller haft tålamod att göra egen pasta. Men efter att ha sett Mästerkocken på teve har jag i alla fall blivit nyfiken Undrar om det går med glutenfri pastadeg. Kram.

    SvaraRadera
  6. Ser jättegott ut! Har aldrig testat att göra egen pasta, men man kanske borde göra det. Säkert betydligt godare ;) =)
    Vilken mysig fredag med fredagsmys på terrassen =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen ett riktigt hantverk det. Själv har jag aldrig testat att göra egen pasta men tanken är lite frestande minst sagt. Gott såg det ut att bli i alla fall och jag tyckte de blev fina :D

    Kram

    SvaraRadera
  8. Hr skulle det vara att, samla alla dina hemma gjorda recept i en kokbok',men som vanligt är väl det fär dyrt också. I dag har den här gumman inte gjort så mycket. Joo, jag lagade mig lite uppstekt mat.,
    Gud bevara Falukorven. 2 ägg stekte 3 stora potatisar 5 skivor falukorv, lite tjocka skivor.till. Bara lite skrap från ett sallsadshuvud, hade både gul lök och flera klyftor vitlök också., mums.mums

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.