2019-03-29

Några steg blev det


Igår tog vi oss en långpromenad bort till Cabo Roigstranden när vädret var så vackert. Blåsten som dom lovat även igår hade avtagit betydligt och det var bara skönt när det fläktade när man gick.

Förra året brorsan var här i mars med sin dotter skulle vi besöka Cabo Roig också. Men då var vädret så kass så vi gick till Cabo Roig i ren tjurighet fast det var svinkallt. Ingen skön promenad eller vätskestopp när vi kom fram.

Men igår var det underbart att slå sig ner och beställa in en pizza som vi delade på till ölen. Vi satt där ett bra tag och babblade om allt möjligt och samlade krafter för att gå hemåt igen via havet. 

Jag älskar den smala vägen utmed havet som man kan gå. Vi passerar många små trappor upp till husen som ligger där, och även en massa trappor som leder ner till havet. Det är en trappa som jag alltid stannar och tar kort på och gubben undrar alltid om jag inte har tillräckligt redan. Tänk om trappor kunde tala.

När vi nästan hade gått klart vid havet stötte vi på hinder. Dom hade spärrat av för det hade rasat lite sten från stenväggen. Men så nära slutmålet på stigen och sedan vända tillbaka en bra bit kändes så långt bort i tanken (på gubbarna). Så för att inte komma på efterkälken trotsade jag med avspärrningen som var. 

Bara en liten bit till så var man framme.

Stranden håller sakta att fyllas på med soldyrkare.

 En pizza med lite sting i till ölen.

 Sedan började den vackra sträckan hemåt igen.

 Den vackraste trappen av dem alla på sträckan.

Aja baja 🙄.

6 kommentarer:

  1. Förstår att du tar kort på just den trappan. Så vindpinad och ändå så vacker med havet som bakgrund. Skulle bli en vacker tavla. Förstora ett foto och rama in kanske vore en idé?
    Jag skulle nog gjort som ni och smitit förbi avspärrningen, hellre än att vända om.
    Ha en skön Fredag nu. Kram =) Carina

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också den där gångvägen även om det inte blir så jätteofta som vi går där. Vissa saker hamnar väldigt ofta på fotografier, men jag förstår dig - det är omöjligt att låta bli nu när filmen är så billig och allt :-)

    SvaraRadera
  3. Så härligt väder! ����☀️��

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig promenad! Och så skönt att sätta sig och njuta en stund av sol, mat och lite vätska!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Den trappan hade jag också fotograferat om och om igen! Vilken härlig dag och promenad ni fick.

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. Härlig promenad o underbart väder. Pizza utomhus!! Ljuvligt!! Men du, den promenaden tig du på egen risk. Tur det gick väl!

    Trevlig helg o Kram! Anna

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.