2020-02-24

Nyttigkaka


Vilken skön och avslappnad söndag det blev i Casa 66 igår. Det var i stort sett bara häng i solstolen och ladda sig full med D-vitaminer som gällde hela långa dagen.

Men när solen började att försvinna från takterrassen gick vi ner och gubben fixade så att mina tomatskott jag fått kom ner i jorden och jag började med maten.

Senare på kvällen blev det lite kortspel som vanligt innan det var dags att kolla på tv:n. Jag hade hittat ett recept på nätet på semmelkladdkaka utan vitt socker och mjöl, men på vita bönor som jag var tvungen att testbaka. Så det blev en bit till kvällsfikat och kortspelet.

Den blev kladdig och god och helt i min smak. Men jag undrar om man kan skippa bananen om man bakar den någon mera gång. För ibland har banan lätt att ta över när man har det i bakverk tycker jag.

Jag hade inga bär i kylen men konserverade aprikoser gick lika bra.

 Bönor är det mycket bra i som järn, magnesium, kalcium, kalium, zink och folsyra.

Hittade receptet här.

6 kommentarer:

  1. Vi tänkte ta en promenad men solstolen och boken lockade mer igår :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är helt underbara dagar här nere nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag ni hade!
    Min erfarenhet är den samma när det gäller bakning och bananer. Jag tycker inte att smaken blir så god faktiskt så kanske är det värt att testa utan.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Precis så ska en skön Söndag vara.
    Jag är inte så överförtjust i bönor, även fast det är nyttigt.
    Men kakan såg ändå god ut. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Härligt med kortspel på takterassen. God fika du fick. Kakan såg verkligen smarrig ut

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.