2020-02-25

Ibland har man tur


Vi hade lite jobb igår både på förmiddagen och eftermiddagen. Så när förmiddagsjobbet var klart åkte vi hem en stund och slappade. Jag satte en deg på kalljäsning som jag tänkte göra pizza på när vi skulle kom hem igen. 

Senare på eftermiddagen skulle vi vara i Altea och det visade sig vara på ett ställe där vi aldrig varit tidigare. När vi varit i Altea har det bara varit i den gamla delen med trånga gator. Men igår var det inga problem alls att komma till platsen.

Kunden var lite försenad från flyget så det blev en liten väntan på platsen. Det fanns en butik (Althaia Atrensana) som var öppen och det visade sig att de bryggde öl och var väldigt duktiga på detta. De bryggde sådan öl som faller min bror helt i smaken. Och jag kan nog tycka att det kan vara gott ibland också med en IPA eller Ale.

Så efter vi gjort vårt jobb gick vi bort till butiken och köpte med oss några flaskor hem. Brorsan kommer ner i mars och då kan det vara kul att bjuda på en öl som både fått silver och guldmedalj på Barcelona beer challenge.


Här i närheten låg butiken

 Vackra vyer som vanligt.


 Många sorter fanns det.

 Öl man njuter av när man dricker dem.

De hade även på burk några sorter.

Sedan blev det sent pizzabak när vi kom hem, och ja, vi testade en öl till den.

7 kommentarer:

  1. Väldigt vackra etiketter var det också - fina fynd! :-)

    Ha en härlig tisdag!

    SvaraRadera
  2. Kul att prova nya sorter. Jag hade gärna provat en bit av din pizza också. =)
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Tror nog din bror blir glad över dessa :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med ölen! Kul att ha att bjuda på om någon uppskattar just den sorten. Pizzan såg verkligen delikat ut!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhh vilka coola etiketter på ölen. Pizza är jag rysligt svag för, den såg så god ut och jag kan ju utesluta skinka och ta kalkon istället. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Myscket att välja på och gud så gott kram

    SvaraRadera
  7. Vackra och inspirerande bilder som alltid!Snygga etiketter på ölen, brorsan kommer säkert bli glad!
    "Gladskor", det var väl ett bra namn och oavsett varför folk ler åt dem. så LER de ju i alla fall :)
    Skön och rolig lördagsrutin ni har! Alltid så trevligt att läsa ikapp hos dig. Skönt att det inte var något allvarligt som gjorde att ni fick resa fram och tollbaka här om veckan... men förstår att det kändes förvirrande ;)
    Kram och ha nu en fin onsdag!
    /Maria

    P.s semmel-kladdkakan såg jättegod ut!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.