2020-02-17

Inte kasta


Det blev en skön hemmasöndag med tvätt och städning. Jag hade tänkt att bara köra några maskiner tvätt, men kände att det behövdes en dammrunda och en sväng med dammsugaren med. Vi har inte så megastort så det tar inte hela dagen att göra detta. 

Sedan skulle jag leta fram ett papper i våra pärmar. Men jag kunde inte hitta det någonstans, så jag ropade på gubben för att få en dubbelcheck. Helt plötsligt blev det en storrensning i alla pärmar på papper som skulle sparas och papper som kunde kastas. Jisses vad papper vi kunde slänga, fattar inte varför man spar på allt för. Och i storrensningen hittade gubben pappret som jag letat efter och inte hittat.

Middagen tog vi på altanen men kaffet tog vi på takterrassen i solgasset och då passade jag på att plocka ner tvätten med.

Kvällen blev det lite tv-tittande på en serie på svt play som hette Tsunami innan jag stupade i säng efter en skön hemmasöndag.


En bra torkdag.

Sedan var de det här att ta vara på allt och inte kasta. Blasten på färsklöken använder jag både i sallad eller som här, ungsrostad.


4 kommentarer:

  1. Det du gjorde igår ska jag göra idag hade jag tänkt, städa.
    Vad härligt ni har det som kan sitta i solen och fika. Längtar efter sol och värme nu.
    Ugnsrostade grönsaker är alltid gott och passar till allt.
    Ha en bra ny vecka nu.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Skönt när man städat och tvättkorgen är tom :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det känns alltid skönt när man har fått städat och fixat!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra och behaglig dag! Gamla papper bör man rensa ut regelbundet och det är väl snart dags här igen.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.