2022-07-04

Söndagen gick den med

 

Vi började med att se klart på miniserien på Netflix "You don`t know me" samtidigt som vi åt vår frukost och drack kaffet. Serien handlar om en man vid namn Hero som står inför rätta för mordet på sin vän. Alla bevis pekar på att han är skyldig. Ändå väljer Hero att göra sitt avslutande uttalande i rätten och måla upp en bild av vad som verkligen hände enligt honom.

Sedan fördrevs dagen utomhus hemma på gården och taket. Jag tog mig en runda på träningscykeln som vi nu ställt fram igen på sin plats på takterrassen. Medans gubben tog sig an vinrankan och klippte ner den precis som han läst sig fram hur man nu ska göra.

Jag tog fram dammsugaren på taket och dammsög upp allt skit som kommer från grannarna som har sina palmer som står i blom nu. Fullt med små,små, små gulablommor eller liknande blommor som ligger över hela takterrassen.

På eftermiddagen åt vi rester av pizzan som vi haft dagen före. Jag lade mig i en solstol en stund och tog en powernap, medans gubben fixade lite med grannarnas blommor.

Vi gick till poolen och tog ett dopp, och det är fortfarande +29 i den. Det är mest spanjorer som är vid poolen på söndagarna. Hela familjen är där, som man sällan ser i veckorna om man tar sig ett dopp.

Jag pysslade lite på kvällen på altanen och lyssnade på programmet "Sommar". Lyssnade på Pär Lernströms sommar prat. Kunde inte hålla tårarna tillbaka. Utan satt och grät samtidigt som jag pysslade.


Serie i 4 delar.

Skön start på morgonen.

Står ju kvar på samma ställe. Men enligt mätaren hade jag kommit en bit.

Popcornsgräset växer.

Våra första vindruvor.

Gubben klippte eller säger man beskar 🤔 efter konstens alla regler.

Längtar tills dessa är mogna nu.

Och Prakthibiskusen levererar nya vackra blommor varje dag.

Magisk.

Blev ett halsband igår.


8 kommentarer:

  1. Kul med egna vindruvor :)
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul att vi äntligen har fått en klase 😃.
      Kram

      Radera
  2. Så härligt det växer hos er och grattis till första vindruvsklasen. Det var verkligen inte illa. Kan dock tänka mig att det dräller en del från blommande palmer så ni får extraarbete ni med.
    Så fint halsbandet blev!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack 😃, Ja, fy sjutton vad det blir skräpigt från palmerna när de blommar.
      Tack igen, och det blev fint med en vit T-shirt till det.
      Kram

      Radera
  3. Grattis till druvorna, så stora de är! :-D <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är jättekul att det blev så fina.

      Radera
  4. Så härligt ni har det kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi har det bra. Nästan så behöver nypa sig i armen ibland 😉😀.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.