2022-07-08

Torsdagsmys

 

Var iväg på lite jobb igår igen på förmiddagen i närheten av San Miguel de Salinas. När jag var klar med det åkte gubben och jag och handlade på Mercadona.

När jag stod i kö för att köpa räkorna som vi skulle ha idag till middag, så blev jag även sugen på en påse musslor. Så när det blev min tur blev det både räkor och musslor som åkte ner i påsen.

Musslorna blev gårdagens middag. En god pasta med en massa blåmusslor i en gräddig god sås. Vi tog och öppnade en flaska vitt vin till middagen med. Så vi körde lite torsdagsmys, kan man säga.


Kunden kunde inte klaga på utsikten som de har.


Inga hus som skymde grönskan som fanns utanför.


Så smarrigt och gott.


11 kommentarer:

  1. Lite nyfiken på vad du hjälper kunder med. Musselpastan såg verkligen delikat ut.
    Kram Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst får du vara nyfiken 😉, jag hjälper en kompis som har en städfirma.
      Den slank ner i magen utan problem, om jag säger så 😀.
      Kram

      Radera
  2. Låter som en riktigt god middag! Fantastisk vy du bjuder på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den blev smarrig och visst är det vackert.

      Radera
  3. Oj så gott! Jag älskar skaldjur i olika former och din pasta såg jättegod ut! Kram //Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, skaldjur är bara mums.
      Kram

      Radera
  4. Jag tycker mycket om skaldjur men just musslor äter jag inte. Resten av familjen älskar det dock och hade jublat över menyn :D

    Önskar en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte älska allt i matväg 😉😃.
      Hoppas din fredag var fin med.
      Kram

      Radera
  5. Torsdagsmys deluxe!! ÄLSKAR skaldjur! Gillar utsikten kunden har. Läste ovan att du hjälper en kompis ibland med hennes firma. BRA sätt att se olika hus på!! :-) Kramar och trevlig helg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen att det blev det.
      Ja, det är kul faktiskt. Det var likadant när jag jobbade med en flyttfirma ett tag. Då fick man se massor av olika ställen och hus 👍.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  6. Men ojoj så härligt att starta dagen sådär och vilka promenadstroker, så vackert

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.