2022-07-11

Så var söndagen

 

Vad gjorde vi igår då, mer än vara trötta 🥱. Ja, inte så värst mycket faktiskt. Vi tog dagen som den kom, men i skalmantempo helt enkelt. Det var ju söndag i och för sig. Och det är för många en vilodag, så vi hade en sådan såklart 🙄, frågor på det? nej jag tänkte väl det. 

Jag hoppade i säng lite tidigare än vad jag brukar göra. För vi hade ju kommit i säng sent dagen innan, men jag gick upp som vanligt på morgonen ändå (märkligt att man vaknar tidigt ändå). Så jag hade inga svårigheter i att somna rätt snart när jag lagt huvudet på kudden 😴.

Så några kort med mobilen blev det inte knäppt igår. Men vi har fått en massa fina bilder på våra minsta barnbarn igen som jag tänkte visa.


Ellen har tappat sin första tand. 


Den här kjolen och linnet låg i ett paket från oss.


Amelia cyklar galant (utan stödhjul nu) som hon aldrig hade gjort något annat. Lillebror Elvis är superduktig på balanscykeln.


Och när man cyklat klart för dagen, tvättar man av vägdammet som blivit på sin cykel.


Amelia gjorde high five med Bamse i Bamses Värld på Kolmårdens djurpark.



Och Elvis åkte karusell med mamma där.


10 kommentarer:

  1. Barnbarnen kan pigga upp den sömnigaste söndagen. Kram

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när det dimper ner bilder på barnbarnen! Det är stort när man tappar sin första tand och kan cykla själv utan stödhjul! Gulliga ungar! Ha en bra måndag! KRAM Anna / Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är stora milstolpar i livet 😊.
      Ha en fin måndag du med.
      Kram

      Radera
  3. Så fina bilder på era söta barnbarn! Kjolen och linnet från er blev ju alldeles perfekt.
    Kan tänka mig att det var skönt med en lite latare söndag för det blev ju sent på lördagen.

    Kram och god måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev perfekt 👍.
      Man är ju ingen ungdom längre 😲 så sömn behövs.
      Detsamma till dig.
      Kram

      Radera
  4. Så fina bilder på era söta barnbarn. Och jag förstår att Ellen var stolt över sin glugg 😃 Kram

    SvaraRadera
  5. Alltid lika roligt att få bilder och bli uppdaterad av vad ens barnbarn gör. Vilka charmtroll! Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.