2022-07-19

Det var måndagen

 

Efter morgonrundan (+25 redan innan 07.00) blev det som vanligt frukost innan jag hoppade in i duschen och sedan kunde starta upp dagen.

Vi åkte iväg och satte på elen hos M & N som kommer ner idag, och sedan åkte vi och tog en fika hos Chatarina som kommit ner i söndagskväll.

Eftermiddagen och kvällen spenderade vi hemma med att göra lite olika sysslor. Gubben var ute i trädgården och jag var inne i huset. 

Jag var inte i huset för att fly värmen och svalka mig i kylan från AC:n. För vi har inte våra AC på 😲. Vi kör med våra fläktar i taket och vår portabla fläkt på altanen om vi sitter där.

Sådana är vi 😏och vi vet många som tycker vi är knasiga som inte använder dem. Men vintertid då använder vi dem lite då och då för att få värme i huset.



Fläktade skönt nere vid havet.


Nu blir inte popcornsgräset högre än så här. Men det är fint tycker jag.

10 kommentarer:

  1. För några veckor sedan då det var runt 30 grader hemma, då hade jag velat ha AC... Nu är det ju inte så många sådana dagar här hemma i Sverige, men jag klarar inte av den värmen, tyvärr... Här på kusten är det oftast skönare, det är lite svalare och det fläktar på ett annat sätt. Vi har haft runt 20 grader den senaste veckan, men nu ska det bli runt 25 tom. Helt perfekt enligt min smak ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge har vi inga problem den värmen som vi har här. Men den dagen kommer kanske någon dag för oss med.
      Kram

      Radera
  2. Vår luftvärmepump med inbyggd AC är räddningen när det är hett ute. Men det är dyrt att ha den igång så den får gå så det är svalt till kvällen när vi ska sova. Jag kan verkligen inte sova när det är för varmt inomhus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har vidöppna fönster på natten i sovrummet och takfläkten på när vi ska sova.

      Radera
  3. Så skönt det såg ut där vid vattnet och jag hade gärna haft ac de dagar som det blir varmt. För jag gillar inte om det är för varmt. Samt så trendigt det verkar vara med popcorn växter, dina har ju växt på bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar man inte värmen är det toppen med en ac.
      Ja, det blev väl en trend förra året. Men jag är lite trög i starten 😉.

      Radera
  4. Ja, lite konstiga är ni allt som inte har AC:n på men det är en smaksak ;-) Jag hade gjort tvärtom.

    Receptet kommer från sofia_wood på Instagram. Publicerades den 27 oktober 2020.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, någon ska ju vara det med 😂😉.
      Tack för den infon 👍
      Kram

      Radera
  5. Snart kommer det säkert en majskolv i gräset! När vi var i Grekland såg vi att bensinpriset var högre där än här! Helt galet! Då tänker jag även på elpriset. Hur är det i Spanien? Här hemma finns ingen AC förutom i bilen. När vi var i Parga skulle jag inte kunnat funka utan AC på rummet. Idag får vi se hur hett det blir här hemma! KRAMAR Anna Channal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det får vi hoppas att det inte gör 😉.
      Här har bensinpriset sjunkit lite igen nu, så strax över 20 kr ligger den på.
      Vårt elavtal har vi två taxor på, dag och nattaxa. Den billigaste är 0,98 öre/kWh och dyrtid 1,49 kr/ kWh.
      Jag såg nu i morse på tv:n att det kommer bli varmt.
      Kram

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.