2022-07-25

Dag 2 på vår semester

 

Vår lilla semestertripp fortsatte ner till Mojácar på torsdagen. Det är också ett ställe som jag varit på tidigare när jag jobbade. En stad som lades på minnet för den var så vacker.

Hemifrån och till Mojácar är det väl ca. 18 mil om man åker AP7:an, men som vi inte åkte denna gången heller. Har man semester så har man. Då ska man passa på att se sig runt på omgivningen man åker i.

När vi kom till Mojácar åkte vi direkt upp till den gamla delen för att boka ett bord på någon restaurang till kvällen. För på kvällen skulle det vara den årliga ljusnatten där.

Mycket uppför i den vackra staden.


Små kullerstensgator.


Även väldigt branta trappor på vissa ställen.


Alla husen vitkalkade.


Ett valv ner till stora torget i staden.


Utsikten magisk.


Många restauranger på olika nivåer i hela stan.


Här satt vi och tittade på hur en kille slet som ett djur att leverera ut is till alla restauranger i en gammal kundvagn.


Hittade en bra restaurang att äta lunch på.


Jag tog en Caesarsallad.


Utsmyckningar lite varstans i staden.


Kul utsmyckning på väggen.


Många små mysiga butiker.


Vackert.


Sedan åkte vi ner till havet och till vårt hotell som hade denna utsikten från terrassen.


10 kommentarer:

  1. Så mysig liten stad! <3

    SvaraRadera
  2. Ja, det är en fin liten stad.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och mysig stad det verkar vara. Massor med gratis motion dessutom ;-)
    Den salladen hade jag inte tackat nej till!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är fin och motion och syra i benen fick man på köpet 👍😁.
      Faktiskt den godaste Caesar jag har ätit.
      Kram

      Radera
  4. Tack för att vi fick följa med! Så vackert överallt!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Vilken fin stad. Härliga bilder och vilka utsikter. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Helt rätt att ta längre vägen så man får njuta av vackra omgivningar. Stort tack för att jag fick hänga med på din utflykt. Det ser verkligen fantastisk ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ibland gör det inget om det blir någon eller några mil extra.

      Radera

Tack för att du besöker min blogg och lämnar en liten kommentar.